Inget bygglov...

Hejsan hoppsan!

Nope - inget idag heller :)

I går var jag fortfarande hemma med en febrig pojk. Lite piggare men dock inte kry. Hade ett lunchmöte på jobb som jag smet iväg på bara, men annars var det en lugn hemmadag med lite pyssel. På kvällen var Peter & Mikaela med lite kompisar på Giffarna... som förlorade :( Själv var jag hemma med Rasse.

Ja vi fick ju naturligtvis det tråkiga besked vi väntat på :( att arbetsutskottet på kommunen kommer rekommendera ett avslag till stadsbyggnadsnämnden på vårt bygglov. Har nu fått se dokumenten & våra hemska grannar har i princip kopierat kommunens text i deras erinran *SUCK* Så jag är mer övertygad nu om att de gör detta för att jävlas & ingenting annat! Pensionärer! De är väl bara att köra med samma skit tiIlbaka!
Iallafall ska detta upp i nämnden på Onsdag & innan dess ska vi komma in med en skrivelse & åsikter eftersom det är lite märkligt om jag tittar på hur våra grannars hus ser ut, tex balkonger osv. Går det iaf inte så kör vi på plan B. Ett sovloft (där Mikaela så gärna vill ha sitt rum) med ett litet fönster. Så vi behöver revidera ritningen med fönstret & de befintliga balkongerna vill vi ha större. Talade även med vår arkitekt igår så han får göra om ritning isf. Så i framtiden när våra hyresgäster väljer att flytta, tar vi lgh nere & bygger större nedåt istället, dvs inreder delar av källaren. Men detta är ju ett mångårigt projekt så vi får fortsätta bo lite trångt ett par år :)
 
I dag är återigen en hemmadag. Rasmus feber är väl kanske inte så illa, men han ligger lite över normen och tyvärr mot hans stora förtret så har de bad på skolan idag med :/ Så han missar det roliga idag igen. Så tänkte att vi skulle baka lite, så man har ngt att bjuda på framöver *ler*. Samt ta hand om tvätt & lite pappersgöra som gärna blir liggandes... Peter ringde & tyckte jag skulle åka på handelshuset & kika på ett regnställ för 750 kr *skratt* Ett didriksson iof, men va sjutton ett sånt dyrt behöver inte jag - han tänker på mig gubben min *ler*
Så vi får väl se om jag tar en sväng dit ut. Han skulle försöka se om det gick att smita tidigare så kanske vi far till Calle & Mona för att titta till båten, vore skönt att få hem den snart...

I helgen ska jag ev ta en fika med Jempa på stan... annars har jag faktiskt inget inplanerat så får väl se vad som händer. Antar att gubben kommer jobba hela helgen så lär väl inte se så mkt av honom :) Kanske syster e hemma så jag får snosa på Erik?!  :D

Ha en underbar helg gott folk!

Kommentarer
Postat av: Terhi

Hejsan! Se nu till att uppdatera bloggen varje dag när du är hemma för är den inte uppdaterat så tror jag ju att det är något på G.. =) Blev faktiskt så igår kväll, jublade till Mats att NU ÄR DET PÅ G. Jag har jobbat på sjukhuset och tänkte svänga förbi o gusa med "Prinsessan" innan hemgången, fniss, tror att jag ska nog lugna mig några dagar eftersom du är så lugn. Glad helg o hälsa hem (ta några långa promenader ifall att.......)

2008-04-18 @ 16:30:36
Postat av: Systeryster!

Klart du är välkommen ut till oss.. Ska iväg en sväng imorn på bytesmarknad men på söndag är vi hemma hela dan! See ya!! Kram

2008-04-18 @ 23:02:11
URL: http://eriksmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0