Hoo hoo :)

Jorå, jag lever - haft lite mycket bara :) Så här kommer en uppdatering med bilder!

Torsdag före midsommar fick jag äntligen träffa min systers lilla sötnos Petter 1 dygn gammal... Ååhhh vilken sötnos han va! Såå himla lik sin storebror oxo! MYS på högsta nivå, för jag släppte han inte ur mina armar föränn vi for hem ;)

Midsommarafton firade vi hos fam Sjöholm i Grönviken då lilla pluttan Noomi skulle namnges. En mycket fin ceremoni hölls & vi fick höra vacker sång av Helene & Anna :) Det bjöds på god midsommarlunch & vi blev kvar hela kvällen / natten lång :) Peter fick för sig att hämta båten på em så det blidde havsvägen hem :) Tack Jenny & Erik för en jättetrevlig mmidsommarafton!

Midsommardagen spenderade vi på havets bölja såklart. Skottsund, middag på Piren & en kvällsöl på Holmö brygga = Kan en dag på havet bli bättre 'n så?!

Söndagen bjöd även den på en båttur, bogsering & storstäd av Chrissan.

Måndagen var vi först barnvakt till kusin Erik medans kusin Petter va på sjukhuset för lite koll. Småkillarna hade såå kul!
Resten av dagen spenderades på Bauhaus & i trädgården. Vi jobbade vidare med staket & grind vi håller på med, så lilla skrotungen inte kan smita så lätt ;)

Tisdagen innehöll en del förberedelser för Piteåresan. Vi hämtade även husvagnen vi fått låna av Peters arbetskompis.

Onsdag fm bar det av till Piteå. Efter en 7 timmar lång resa & 2 stopp var vi framme på Havsbadet. Och OJ va stort det va! Och va mycket grejjer för barn att aktivera sig med det fanns! Kimmen & Marlene som redan var där hade förberett middag så vi behövde i princip bara slå oss ner efter att förtältet var på plats - underbart :)

Torsdagen var solig men rätt blåsig. Vi tog ändå en sväng ner till stranden för att doppa oss. Gissa om Wille tyckte de va KUL!! Vi spelade golf/minigolf i deras häftiga anläggning & barnen roade sig i skeppet/leklandet.

Fredag steg vi upp i ottan för att titta på Rasmus första match i cupen Pite Summer Games som för övrigt är den näst största cupen som anordnas i Sverige... det var hela 64 lag anmälda i P96!!!! INTE LITE! Matchen slutade oavgjord.
Det var även en marknad i staden som vi besökte & strosade runt lite i centrum innan match nr 2 spelades som oxo slutade oavgjord. Kvällen bjöd återigen på grillning & umgänge med fam Hallin/Lindström :)

Lördag spelade Rasmus 3 matcher, kl 10, 14 & 19. Mellan matcherna solade & badade vi på stranden. Sista matchen förlorade Rasmus lag tyvärr... Å vi grillade till middag igen :)

Söndag kl 10 spelade Rasmus match om placering, så kl 10 stod vi på finalarenan. Av 64 lag kom de på 14:e plats, vilket jag tycker är riktigt bra gjort av dem! Efter det packade vi ihop & begav oss hemåt igen. Tack Kimmen & Marlene för ett par trevliga dagar tillsammans med er!

Igår jobbade jag & Peter fick äran att städa husvagnen *ler* På kvällen for vi till Tobbe & Terese för att tacka för lånet & lämna igen den!

Idag har jag vart i Sthlm på tjänsteresa, sitter nu på hotellrummet & är nöjd efter lite kvällshopping. Det var REA på NK & jag fyndade så klart :)

Imorrn kväll tar jag flyget hem & hoppas att jag orkar med en sväng ner på stan & Gatufesten!

Ja, thats alles folk! Nästa vecka går jag på en knappt 6 veckors lång härlig semester som jag ser fram emot... speciellt nu så här när man fick lite försmak på ledighet från förra veckan *ler* Så vi får väl se när nästa blog update blir!

Ha det BÄST så länge!

Söta kusin Petter bara 1 dygn gammal!

MIDSOMMAR BILDER:

Midsommarafton & Noomis namngivning ute i Grönviken

Midsommardagens båtäventyr (vi hjälpte Hasse oxo)

Kusinerna delar broderligt & Wille undrar va det är för en liten plutt på besök :)

Gissa om det va nån som tyckte att gegga va kul?!  :)

LITE PITE BILDER:

Husvagnsmys :)

Första dagen på stranden

KImmen leker med Wille i lekborgen!

Lilla Nike äe helt slut efter en dag fylld av äventyr:)

Mys & bus vid strandkanten :)

Japp här bodde vi :)

IFK Sundsvalls duktiga P96:or :)

Jag har blivit moster igen :)

Jag säger STORT GRATTIS till Emma & Jon som äntligen fått ett litet tillskott i familjen, igår eftermiddag!
Ecke har fått en lillebror :)

Lilla grynet vägde 4082 g & var hela 53 cm lång...

Hoppas jag snart får träffa underverket... men kan säga att han va sååå söt på bild :)

Många kramar till familjen Bergman från Moster Pernilla, kusinerna & morbror :)

Ösregn :(

Hello!

Nu sitter jag på hotell Kung Carl i Sthlm & GISSA om jag haft flyt? ;) Vart uppgraderad till ett superior rum, som en liten mini lgh *lyxigt* Urtjusigt minsann - på top floor!

I fredags eftermiddag for vi till Sollefteå för att campa. Där mötte vi upp Tobbe & Therese & det blidde lite samkväm i deras förtält (vi slog inte upp ngt). Wille tröttnade rätt snabb så jag, Wille & Mikaela gick & lade oss i tid. Peter & Tobbe satt uppe ett tag till & dagen därpå visade det sig att det visst druckits en hel del whiskey... Karlar!!!

Lördagsmorgonen bjöd på varmt väder, dvs perfekt för simtävling utomhus. Dagen flöt på bra, Mikaela gjorde bra ifrån sig på de flesta lopp hon ställde upp i. Wille fick bada i babypoolen & dee va kul! På kvällen grillade vi tillsammans med Tobbe & Therese & mös i deras tält igen :) Hasse & Ullis kom förbi en stund oxo, så vi hade himla trevligt tillsammans.

Söndagen började mindre bra... Det TOK-regnade & vi hade glömt gummistövlar :( Regnkläder fick vi med men i detta ösregn så skulle Mikaela bli dyngsur på en kvart! Men tror ni ngt är öppet en Söndag i meckat Sollefteå?! NOT!
Vi hade iaf tur att Wille somnade precis när det startade & sov den tid Mikaela tävlade. Det gick sisådär för henne idag. Det var kallt, blött, jobbigt & tårarna var inte långt borta för henne ;) Men så här är det att vara simmare, vare sig det är skitväder eller gassande solsken så ska man prestera! Men hon lär sig med tiden ;)
Efter lunch packade vi ihop & Peter hjälpte Tobbe med deras förtält... de va inte kul att ta ner det i ösregnet! Peter kom fram till att husvagnslivet är nog inte hans grej *skratt* Fast jag tyckte det gick riktigt bra! Visst, trist med regn när man ska packa ihop, men det sker väl inte jämt heller :) Mikaela skulle simma 3 grenar på em & hon fick låna ett par gummistövlar av en simkamrat för att hålla sig torr. Tur nog så var det bara lite dugg regn på em. Men fröken pallade inte rikitg trycket, så hon vägrade helt enkelt simma sista loppet... Men det fick hon klart för sig att så får man bara inte göra efter ett samtal med tränaren sin. Jajja, learning by doing :)
Vi säger även grattis till bonusfarmor Mona som fyllde år denna dag :)

Igår efter jobb lämnade vi igen husvagnen till Kimmen & Marlene - återigen SUPER TACK till er! Tog en sväng till BarnensHus för att reklamera skötväskan till vagnen då dragkedjan pajjat. Men tji fick vi... De hade bara 6 månaders garanti på på tyg! Uruselt tycker jag när man pungar ut över 7000 pix totalt för en vagn... De ska iaf skicka en ny dragkejda så jag måste flirta lite med mamma & se om det är möjligt att laga den.

Nu sitter jag på hotellrummet & slappar efter en heldags arbete & lite shopping på kvällskvisten :)

Imorrn kväll återvänder jag till lilla Sundsvall igen :) Sen ska vi förhoppningsvis gratulera Svåger Jon som fyllde år förra veckan - Grattis JonoBono! Men det hänger på om systers lilla bebbe bestämmer sig för att komma ut i stora världen förståss ;) Midsommar ska vi fira ute i Grönviken då lilla söta Noomi ska namnges! Efter det är det partajj hela kvällen lång på Alnö!

Vad ska ni göra för skoj på midsommar?!

Nedan lite bilder från förra veckan & helgen!
Hörs friends!

Husvagns semester

Hej vänner...

Ja säger det igen... har inte hunnit uppdatera i veckan heller, fullt ös dagarna i ända *ler*

Snart drar vi till Sollefteå på liten husvagnstripp, styvdotra ska simtävla på Risö :) Ska bli lite trevligt & vi hoppas på bättre väder. Så vi får ladda/testa på inför den hela veckas husvagns semester i Piteå vi ska ha tillsammans fam Hallin/Lindström :)

Händelser under veckan

I Tisdags tog Peter med sig en hel drös ungar/ungdomar i båten för att ta en tur till stugan (mina föräldrars sommarställe i Björköfjärden) för hjälpa far sjösätta deras båt. Jag har vart lite förkyld, så Wille & jag besökte BlomsterLandet istället... & jag kom hem med en kruka där jag äntligen kunde plantera de sista blomstren. Barnen var mycket nöjda efter en sådan härlig långtur på havets bölja (det är ju ca 3 mils enkel resa - vet ej sjömilen) !

I Onsdags hade Rasmus klassavslutning på Södra Berget... synd på vädret, men vi hade hyrt kåtan så det vart grillning inomhus :) Efter det for vi till Kimmen & Marlene för att hämta husvagnen. De är SÅÅÅ himla snälla som lånar ut den till oss i helgen när vi ska till Risö på simtävling. TACK SNÄLLA SNÄLLA NI!!!

Igår tog svägerskan Johanna studenten!!! GRATTIS Gumman - Det gjorde du bra! Vi firade henne efteråt & det bjöds på smaskig mat & god dryck som svärmora fixat till :) Willes & Mikaelas faster Cecilia från Gotland har kommit hem på besök & Wille fick fina presenter av henne! Vi tackar så mycket!!!

Idag har de stora barnen gått ur 4:an & 6:an! Det firade vi med lite hemgjord jordgubbs gräddtårta! Mormor var även med & barnen fick en examens slant av henne... gissa om det var uppskattat *ler* Nu sitter jag på jobbet & tänkte avverka ett par timmar innan vi drar Norrut.

Har inga bilder att dela med mig av idag... så det får bli vid nästa update!
Hoppas ni får en skön helg kära vänner! KRAM!

Update från gångna veckan

Hej på er!

Det blidde som jag trodde... ingen tid för update lika frekvent här som tidigare! Men ska sammanfatta veckan som varit.

I Onsdagskväll kom jag hem igen efter 3 dar i Sthlm. Trevligt att få träffa Willeman i ngr minuter iaf ;)

I Torsdag jobbade jag på "mitt gamla kontor", dvs Nordea... Det var kul att träffa alla gamla kollegor & det blidde en en hel surr förståss. På kvällen lämnade vi in vår bil på lagning & spontanhälsade på fam Jonssons.

I Fredags efter jobbet åkte vi till Birsta för att köpa Mats födelsedagspresent... Och jag fick även min försenade morsdagspresent... en Peakkjol med tenniströja till det :) Tack gube & barna :) Mikaela for till Sthlm över helgen, hon fick nämligen det i present av faster Åsa & farbror Viktor!

I Lördags lämnade vi först Wille hos mormor & morfar eftersom vi skulle på partaj på kvällen. De tog sig en tur till stugan & snälla Linnea skjutsade ut Rasmus när han kom hem efter matchen som de VANN!!! Peter & jag gick ner på stan för att fira nationaldagen & avnjöt en god lunch på restaurang Invito. Vi hittade även lite födelsedagspresenter till kommande jubilarer & även en present till min syster-bebis som inte vill komma ut ;) Idag säger vi även GRATTIS till Sandra som fyller år! På kvällen skjutsade syster Linnea ut oss till Johannedal & Mats Jonssons 50-års fest! Stort grattis till dig Mats & TACK för en helt superkul kväll... å ja, jag var ju sista gästen som gick så det är väl ett gott betyg om något :) Det bjöds på god mat & dryck, roliga lekar i musikens tema & såklart uppträdde bandet Coverup med Mats i spetsen... Som sagt en hel lyckad afton!

Idag har vi fått sovmorgon = SÅ SKÖNT! Vid 12-tiden kom grabbarna mina hem efter mysig dag/natt med mormor & morfar. Tack snälla mamma & pappa för hjälpen! Vi tog först en prommenad till Norraberget & ST-dagen. Köpte hemgjord fetaost & rökt sik, så ni kan ju gissa vad vi åt till mellis *hihi* Under tiden klippte Rasmus gräset, ett litet "jobba av en skuld" :) Å det vart så fint så!  Efter mellisen gick vi ut på gården & flyttade / grävde ner gungställningen, så nu står den stadigt på rätt plats (där 'gamm-båten' stod). Byggde även ihop sandlådan till Wille & körde lite med trimmern... En härlig utedag har vi haft! Mikaela kom hem på kvällen mycket nöjd efter en helg med Åsa & Viktor!

I veckan som kommer blir det arbete som vanligt för min del & jag & Rasmus ska på skolavslutningskväll på Södra Berget, träningar blir det för barnen, mera födelsedagsfirande förhoppningsvis, studentfirande av Johanna & kidsens examen... Kommer väl en ny update när jag får tid ;)

Här kommer lite bilder från 11-årsdagen, gångna helgen samt gårdagens partaj!

Hörs snart igen!
Mikaelas födelsedag!

Turen runt Alnö förra helgen, Wille badar tårna & myser i sanden & båten.

Denna dag tog vi det lugnt eftersom det var lite sjö på havet... gissa vilka som svischade förbi oss & det märktes inte ens på militärbåten att de var vågigt *haha*

Kvällen då fam Sjöholm kom på middag

En tur mot Juniskär

Mats 50års kalas

På resande fot...

...är jag nu!

Stureplan i Sthlm är mitt nya hem tom imorrn då jag bor på ett tjusigt hotell, likt Knaust hemma :)

I helgen som var hade vi en HUUUR mysig helg som helst med mååååånga timmar på Havets bölja!

Fredagskvällen började med en båttur till Vindhem där vi avnjöt en underbar 2-rätters middag i solnedgångens sken... MYYS! Efter det vågade vi oss trots allt upp i Ljungan (tidigt i år igen) för ett besök hos fam Bergqvist. Vi återvände nog inte förrän framåt en 23-tiden ;) Snälla lilla syster Linnea agerade chauförr & fick premiär köra Ådin eftersom HON TAGIT KÖRKORT :) Finally Sis *Ler* Nu har vi fler chauförrer att nyttja *thihi*

Lördagen började med en tur runt "ön" tillsammans med Jens & Malin. Ett stopp på LillKalven för grillning & sol i det även idag FAANTASTISKA vädret! På hemvägen tog vi ett kort stopp för en vätskepaus på Vindhem :) Direkt hem för att ta emot våre gäster; Jenny, Erik & lilla Noomi. Vi bjöd på diverse grillade grönsaker med kött & fetaostsås :) Till dessert vart det så avancerat som glass med exotiska frukter. Grannarna kom även över på en visit en stund. När kl slog 00:00 gick vi in för att se Robinson & bli lite pizzed för att Ellinor vann!? *suck* Tack för en mycket trevlig kväll kära vänner!!!!

Söndagen blev även den en dag på havet *mys* Solens gassande strålar brände på mina arma axlar/rygg som hade färgen av en kokt kräfta :) Vi tog oss ut mot Juniskär & en glasspaus... det var RÄTT mycket sjö denna dag, så vi gled runt i en behaglig fart! På kvällen for vi först till Radiogatan för att gratulera min Mamma på morsdag. Efter en massa smaskigt fika for vi till Frodevägen för att gratulera Peters mamma! "Bonusfarmors dag" fär vi inte glömma heller, så Wille har en liten sak till henne när vi ses nästa gång :)

Måndag... Viiilken natt! Ja tror jag sov mellan 24.00 & 01.30 när Wille kom till vår säng... sen var han orolig & rumla runt... om möjligt att jag sov en halvtimma till innan kl slog 04:45 & det var dags att kliva upp *GÄSP* Å jag skulle vara pigg, alert & visa mitt bästa jag på min första dag på mitt nya uppdrag *fniss* Men det gick bra! Många nya intryck & mycket information att ta in men "I DID IT"!

Idag har jag varit pigg efter en skön lång natts sömn *ler* Ytterligare en dag med mycket information men det är roligt & spännande. Efter jobbet gick jag & en kollega oxo från Sundsvall, på GoldenHits för lite middag. Trevligare att äta med någon istället för ensam såklart. Nu sitter jag här & längtar till ytterligare en natt med många timmars sömn. Willeplutt är visst sjuk... Peter ringde & sa att han hade feber igen & var lite snuvig... Kan vara så att det är en liten tandsing på G oxo.

Imorrn spenderar jag dagen på kontoret i Sthlm innan hemfärd. Borta bra men hemma bäst!

Här kommer lite bilder jag tagit med mobilen Fredags kvällsturen & Lördagens havsresa... Kameran är kvar hemma så de bilderna publiceras nästa gång jag gör en update här!

Sov Sött!

Nja, den där flytvästen är inte såå rolig...

Ja pappan får nog se upp med lillkillen som gillar att styra båten :)

Himla mysig hamn detta!

Känns helt OK faktiskt *ler*

Klockan är väl närmre 23.30 här... e de inte vackert?!

Blire nån grillkorv?!

Ja, denna 4-hjuling kommer vi ha mycket nytta av. Lätt att ta med i båten & Wille åker/sover gott!

Funkade ju bra att lägga till vid strand med!

Vissa passade på att njuta fullt ut *hehe*