Sommarlov & änglavakt!

Hej där...

Ja igen - de va ett tag sen :) ska försöka sammafatta lite kort vad som hänt den senaste veckan sedan jag bloggade sist.

Vi har fortsatt feja lite på bron, jag har sått gräs & försöker vattna eftersom vi haft sådan värme. Lilleman tycker inte riktigt om den hetta som varit... sova inne är bäst, så inte har jag fått nån sol på min bleka kropp heller :(

I Torsdags hände något som kunde gått RIKTIGT ILLA! Jag skulle ge WIlle hans droppar, öppnade kylen & hela dörren låssnade från det övre fästet/gångjärnen... hela dörren föll mot mig & jag som höll Wille i famnen!!! Av någon märklig reflex så måste jag med en hårsmån lyckats undvika en katastof! Wille fick ett litet skrapsår på armen & ett blåmärke vid knät.. så han hade nog "änglavakt" skulle jag vilja säga! Fatta HUR det kunnat gått om inte jag hunnit undan med Wille... Efteråt så kan jag inte ens fatta att något sådan KAN inträffa?! Vi skulle till fam Jonsson för att gratta Mats, men det var bara att ringa & meddela att vi måste åka & köpa ny kyl... för det går inte att vara utan.

I Fredags på Sveriges nationaldag klev vi upp i tid för att hinna ut med båten. Det vart en sväng mot Alnö in mot stan för att plocka upp storebror (alltså Rasmus) & sen for vi till Tjuvholmen för att äta lunch i det vackra vädret. Tyvärr var det lite väl blåsigt så det var lite guppigt på havets bölja. På eftermiddagen for Peter & Mikaela till Sollefteå på simtävling. Rasmus & jag gick ner på stan för att köpa lite sommarkläder till Wille & träffa mormor & morfar.
På kvällen kom "tant Jenny" in på lite middag. Vi grillade & åt ute på altanen. Vi gjorde även en rabarberpaj till efterätt, men den intog vi inne. Jenny passade även Wille medans jag grillade & fejjade, hon bytte & pysslade om honom så han hade nog en toppenkväll i Jennys famn :)

 Jenny pysslar om Wille

I Lördags började vi med sovmorgon & Wille fick bada så han skulle va snygg på Eriks stora dag! Efter det begav vi oss till Alnö för att delta på kusinens namngivning & uppvaktning av Jon som fyller 30 år :) Grattis JON!
Det var en underbar dag & syster o Jon hade gjort det så mysigt & fixat så god mat. Linnea, Anton & hans syster spelade & sjöng Teddybjörnen Fredriksson - SÅÅ himla BRA så jag vart alldeles tårögd ;) Jag hittade en ursöt solstol på Living till Erik & en fin namnskylt till hans fina rum som han fick i present. Så nästa gång vi kommer vill jag se att det är på plats :)
Vi vart kvar rätt sent - så när vi väl kom hem, myste Rasmus & jag till det med varma mackor & en film vi lånat av Emma & Jon. Sen var vi trötta, för WIlle måste ha känt att pappa inte var hemma för han vakna lite oftare än han brukar ;)
Denna dag hade vi även annonsen/bilden i tidningen på Wille med sina syskon OM någon missat det :)

 Namngivningen med "Guldföräldrarna"

I Söndags steg Rasmus, Wille & jag upp i tid för att åka upp till Sollefteå för att titta på Mikaela & mina f.d simadepter när de tävlade. För Mikaela gick det jättebra, hon persade på allt hon simmade tror jag. Inga medaljer, men iom att hon möter de som var 3 år äldre så var det lite tufft. Det var en härlig dag i solen, lite väl varmt igen, men mysigt!

 Willes första simtävling

I Måndags hade vi en familjelunch hemma på Radiogatan, vi bjöd pappan på en försenad farsdagspresent... vi köpte hem Sushi & åt med största njutning :) MUMS va gott det var! Efter det hämtade jag Mikaela på skolan & vi tog en tripp på Barnens hus... handlade lite till Wille... man upptäcker hela tiden saker man behöver :)
På kvällen for vi till fam Jonsson på en fika & tittade på deras nya vardagsrum... SÅÅ HIMLA fint alltså! Va ni är duktiga!

I dag har vi först var på kommunen & skrivit på att Peter verkligen är pappa till WIlle *skratt* Sa till dem att det är nog svårt att tro att nån annan skulle vara det om man tittar på Wille :)
Efter det träffade jag syster & Erik på stan. Vi strosade runt bland bebisbutiker & hade en trevlig dag i det dåliga vädret. Tyvärr så valde jag att gå ner på stan, så var tvungen att vänta ut det värsta regnet innan jag kunde ta mig hem igen :) Ikväll har jag städat lite & vikt en del av den ENORMA mängd tvättmängd vi får de veckor alla barn är hos oss! Undra hur det skulle gå om man inte hade egen tvättstuga?!

Framöver är det födelsedags & student uppvaktningar & skolavslutning som står på schemat. I helgen ska vi på Hudik Cup med Rasmus också.

Skrivs snart igen vänner!

Kommentarer
Postat av: Kicki

Heeeej!

Äntligen tillbaka vid bärbara datorn där jag har din bloggadress... annars hittar jag ju inte hit... ha ha ha... eller rättare sagt, tar mig för!



Puh, vilken tur i oturen ni hade med kylen... attans vad illa det kunde gått.



Tänk, imorgon blir han en hel månad Wille och jag har inte sett honom I R L ännu. Skäms på mig!

Imorrn har vi skolavslutning för Samuel.



Hoppas jag kan komma å hälsa på snart! Kanske om ni är hemma i helgen? Jag jobbar natt och sover väl till en 15 tiden...

Jag hör av mig!

Kram!

2008-06-11 @ 22:42:12
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Johanna

Wow, vilken hektisk vecka! Ni hinner verkligen med mycket. Tur det gick bra med kylen..:-o



Är så nyfiken på lille Wille! Vi kommer antagligen till s-vall gatufesthelgen (ska inte gå på gatufesten dock) Vore kul att komma förbi en sväng eller om vi möts upp i Grönviken?



Kramars!

2008-06-12 @ 12:57:43
Postat av: Åsa

Ja det är verkligen typiskt. Så är det alltid när jag ska vara lite extra ledig. Det ska bli jätte kul att träffa er. I dag ska jag bara packa och ta det lugnt så att jag är pigg till att vi ska ses.

Hemskt med kylen. Skönt att det gick bra.

Kramar

2008-06-17 @ 10:24:54
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0