Bullbak & rensning

God morgon!

Idag är det 13 dagar sedan man på Ultraljudsundersökningen vecka 18 bestämde att det gått 40 veckor... Enligt mina & barnmorkskans beräkning så har det gått 40 + 18 dagar nu.
Undra om jag är en elefant?! För de är väl gravida extremt länge.... *ler lite* Ny ultraljudsundersökning blir först på Måndag morgon (16 dagar över) & jag skulle ha packad väska med IFALL de sätter igång mig... men vi får väl se!

Igår var en riktig pysseldag. Jobbade lite på förmiddagen & därefter bakade jag både bullar, vetelängder & snoddas... 
image61
Nu är frysen laddad för eventuellt lite främmande framöver ;) Passade även på att rensa ur i Mikaelas rum, det blev ngr kassar med sånt hon inte vill ha kvar. Inte nog med det, så rensade jag ur både vinterkläder & vinterskor... Sorterade ur & hängde in sommarkläder & skor istället. Fick även ett samtal från vår sömmerska till kapellet som är färdigt *tjihoo* Så fredag em kommer hon troligtvis & hjälper oss att få dit det med knappar o allt så det sitter som ett smäck :) Så nu är det nära sjösättning! Efter denna aktiva dag var jag rätt trött på kvällen... befogat!

Idag mår Mikaela mycket bättre så hon är i skolan. Halsontet är borta, det har övergått till lite hosta som det ska göra. Hinner nog gå till sig tills på Lördag då hon är uttagen att representera Medelpad på 50m bröstsim då hon är bästa 98:a i distriktet. Själv blir det ev en lunch med Nettan... annars ett besök på stan hur som, då fröken måste ha nya simbrillor... Tänk hur lätt det är att "slarva bort" ?!  ;) Sen kommer som sagt sömmerskan & vi ska se om vi får på kapellet snyggt på båten. Sonen kommer till oss ikväll också, så det blir taxiverksamhet till fotbollsträning & jag kan ju gissa att han lär cykla litegrann ;)

Hörs mer nån annan dag friends!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ser fram emot att smaka på bullarna!! Ser mumsigt ut. :)
Kramisar!

2008-05-09 @ 09:35:32
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Terhi

Hej, nu kan det inte vara långt borta, princessan!
Mats hälsar att det är lungt, du är inte en elefant för att du har ingen snabel! Kram

2008-05-09 @ 15:38:59
Postat av: Systeryster

Ojojojojoj, ska moster måste komma och ta ett snack med "lilltjejen" så hon fattar att Erik vill ha en kusin nu!!!
Kramis!

2008-05-09 @ 23:04:26
URL: http://eriksmamma.blogg.se
Postat av: Åsa

Ja nu är det väl dags för Eriks kusin att komma ut ;)
Nu ska vi cykla till Sjöhistoriska på kanot dagarna :)
Hälsa till alla! Trevlig helg!
Kram

2008-05-10 @ 10:05:43
URL: http://asaehrnholm.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0