Fotboll till fot!

Halloj!

Hemma än....  & har haft lite å göra så nån tid för bloggning fanns inte igår :)

Igår var jag först & kikade på sonens fotbollsmatch... de vann med 15 -0... inte roligt för motståndarlaget när det är så stora differenser. Vår sömmerska kom också å hjälpte Peter att sätta på kapellet så nu är det bara lite bottenmålning kvar så kan vi sjösätta :) Efter det for vi till Oxsta för att uppvakta fröken Demi som fyllde år. Sist de var hos oss så spelade hon ett hästspel på datorn som var så roligt. Så jag hittade ett spel åt henne med hästar, hoppas det var lika kul det! Där vart vi bjuden på grillad hamburgare & tårta till kaffet. Mycket mumsigt!
Vid en 21-tiden klev jag in i dushen & till min häpnad hade jag inga fötter där nere... Va e de för fotbollar jag ser?! *hahaha* Ni skulle ha sett va rolig speciellt min högra fot såg ut! Inga fotknölar överhuvudtaget syntes & även efter 2 timmar i vågrät position hade jag fotbollar jag gick runt på :)
Vid en 23-tiden kom Mikaela hem från Gävle alldeles uppspelt, hon hade haft så kul & sutte med "stortjejjerna" i bussen hem *ler* Hon visste inte sin placering i det lopp hon ställde upp i, men 1:a eller 2:a trodde hon. Det var ju en lagtävling hon var på, där hon representerade Medelpad & vi vann såklart hela kampen!

Idag har vi pysslat ute hela dagen. Peter steg upp 8 imorse för att fejja med båten. Jag skjutsa Mikaela till Lina innan jag tog tag i dynorna i båten som skulle skumtvättas. Riktigt skönt att stå i solen på altanen & skura dynor :) Passade även på att skura hallmattan som nu hänger på tork, hoppas den blir lite renare iaf :) Mina fotbollar till fötter sitter fortfarande där ner & inte nog med det så råkade jag tippa en TV & för att inte den skulle gå i miljoners bitar satte jag dit foten för att skydda den! Så nu har jag en blå fotboll till fot *skratt* Gjorde faktiskt lite ont kan jag lova! Inga barn e hemma för tillfället, så funderar på vad vi ska äta till middag nu när vi e lite trötta båda 2...

Imorgon är det ultraljud på schemat, fick order om att ha väskan med, men samtidigt så sa barnmorskan (som vi känner) att de e ju inte säkert att de sätter igång. Helst vill man att det ska komma av sig själv på naturlig väg... å iom att jag gick över så länge med sonen så är jag lite inställd på att få vänta ett antal dagar till - men vi får se vad de säger. 

Håll tummarna att det blir nån dag under denna vecka iaf, för nu börjar jag tappa tålamodet ;)

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Systeryster!

GRATTIS!!!!!!!!!

Längtar efter att få träffa honom!!

Puss o kram!

2008-05-12 @ 22:53:06
URL: http://eriksmamma.blogg.se
Postat av: Åsa

Grattis! Håller med Emma längtar också! Kram

2008-05-13 @ 07:27:13
URL: http://asaehrnhom.blogg.se
Postat av: Marléne

Hej!
Ville bara önska grattis! Jag är jätteglad för er skulle och hoppas att ni alla mår bra! Kram Marléne PS! Var rädd om brösten!!!ds

2008-05-14 @ 13:37:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0