Värmebölja

Men hej igen :)

Ja då har jag inte skrivit på ett tag... men kidsen har ju vart hos oss & med lille Wille (Japp, nu e de bestämt!) så tar allt så mycket mer tid än man tror :)

I Söndags vart jag uppvaktad av mina barn, de hade vart himla duktiga på att spara veckopengar för jag fick en jättefin solstol som var 20 ggr så dyr som den jag tittat ut *skratt* Pappan tyckte den skulle passa in till våra framtida utemöbler när vi väl köper dem :) 
Senare var vi på morsdagsfika hos Maggie & Jens hade bakat en god marängtårta... tänk va de kan överraska ibland ;) Därefter for vi till syster för att gratta Mamma & även hon hade bakat en tjusig tårta.




I Måndags tog mamma & jag en sväng på stan... å återigen, man hinner inte alls de man tänkt *ler* Men vi hann lite & Wille fick både en body & ett par fina tunna vantar av mormor nu när det är lite varmare ute igen.
Kl 15 kom familjen Jonsson på besök & uppvaktade Wille. Han fick jättefina kläder inför de varmare dagarna i sommar! Tack!


I Tisdags var Peter & jag till Birsta för att inhandla det sista till Mikaela på hennes födelsedag. Blidde även en lunch där ute. Sonen & pappan fick prova sin nya "paraply vagn" & den var så smidig så!

I Onsdags fyllde Mikaela 10 år! GRATTIS stumpan! Vi uppvaktade med sång & paket på morgonen, tror hon blidde nöjd då hon fick saker hon önskat sig.


Jag var tvungen att gå ner på jobbet på ett möte, handlade lite om framtiden så det är ju av intresse :)
Efter skolan bakade vi marängtårta som hon ville bjuda släkten på när de kom för att gratulera senare på kvällen & det var så härligt väder så vi kunde sitta utomhus!


Igår hade jag tid hos frissan så mormor skulle passa Wille de timmarna. Det hade gått så bra så, de tog en promenad till min faster bla. Denna stund hos frissan är så härlig så den vill man ha för sig själv! Men det kändes lite tomt att vara utan Wille dessa timmar ;) På kvällen kom mor & far förbi & de skurade av vår veranda... så nu ska den målas alt. oljas... måste bestämma hur vi gör!

Idag har jag inget speciellt på schemat... betalt räkningar, badat Wille som nu sover gott... Tänkte få med mig sonen på stan efter skolan för att se om vi hittar examensbyxor. Får väl se om han har tid me sin mamma *ler*

I helgen är planerna att påbörja bygget av den nya bron/farstukvist vi tänkt göra, så vi får se vad vi hinner med.

Ha en underbar helg vänner!

En härlig bild på Wille när han sover *ler*


Kommentarer
Postat av: Terhi

men Pernilla då!!!!! Vilken bild du valde!!!!!Jag ser ut som 70 år =).
Vad fint och tufft det låter, Wille!
Ha en toppen helg allihopa!
Fam Jonsson
P.S när kommer ni titta på rummet?

2008-05-30 @ 19:40:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0