Faaantastisk helg!

Tjolahej!

Jaa... va ska man säga, vi Diser-tjejer har haft det helt underbart i Västerås! TACK ANNA! 
Å vet inte om jag sagt det förut, men Wille kan sitta själv nu *ler* Storpojken min!!!

I Fredags steg jag upp i ottan för att köra Rasmus till Timrå där bussen till hockeycupen i Östersund skulle avgå. När vi vinkat hejdå stannade jag till på Berners för att se ifall de hade tid att byta en lampa. Helt sjukt! Man kan inte byta en lampa själv längre, å SVINDYRT var det oxo! Naturligtvis blidde Wille både hungrig & nödig *ler* Tur att farfars syster jobbar där så vi fick amma lite på hennes kontor :) Efter 2 timmars väntan var äntligen lampan bytt! Lite less efter all väntan & jag kände stressen krypa närme då vi skulle komma iväg vid lunch för att hinna till Västerås i tid. Men med tanke på vädret så var jag glad att jag bytte denna lampa.
Lite försenad hämtade jag först upp Kickan & därefter Jempa för färd mot Västerås och vår härliga Diser helg. Det dåliga vädret & snön gjorde att det tog lite längre tid än vi trodde... men vi kom fram tillslut & mötte upp Sthlms tjejerna.
Vi inledde kvällen med Thaimat innan tjejerna gick på Annas föreställning medans Wille o jag for till Örtagård (där Anna bor). Vid en 22-tiden damp tjejerna in & vi gjorde varma mackor & surrande strunt in på natta :)

Lördag morgon inleddes med en lång mysig frukost innan vi begav oss till stan för att fajtas i bowlinghallen. Mitt lag hade lite otur med att banan krånglade, så vilka som vann vete sjutton :) Efter det gick vi på fik & smaskade i oss goda mackor & såklart efterätt! Vi hade bestämt att vi skulle dela upp 3-rätters middagen på oss tjejer, så Kickan & jag gick för att söka reda på Mascarpone (å inte visste nån av oss riktigt vad det var *skrattar* Men nu vet vi! ). Väl inne på mataffären smög vi runt var för sig med våra shoppingkorgar för att inte de andra skulle se vad vi planerat för ätbart :)
Väl hemma tillagade vi våra maträtter & kan säga att det var FANTASTISKT gott allting! Bildbevis nedan!

Förrätt: Chevrémacka i ugn med valnötter & honung
Varmrätt: Getost & kantarell potatisgratäng med ungsstekt fläskfilé & goda grönsaker.
Efterrätt: Midsommardröm. Chokladbotten i ugn som toppats med mascarpone, florsocker & hallon o in i frysen! 
Till detta drack vi gott vin, snattrande hela natta lång & sjöng lite singstar... tiden går så fort när man har trevligt ;)

Söndag avnjöt vi en lika god frukost igen & inväntade Fabian som skulle komma hem innan vi återvände till Norrland. Vi hade bättre tur med väder nu, men valde ändå en annan väg hem som var ngr mil längre... Wille var så snäll hela vägen hem. En kort matpaus & ett blöjbyte ville han ha, annars rätt nöjd & trött ;) De e jobbigt att vara på Diserträff med brudarna! Jag var också RÄTT trött när vi kom hem, både för att man inte fick så mycket sömn när man har en liten bebis med sig & att jag körde hela vägen hem :) Men de gick bra!

Sonens hockeylag kom på 4:e plats. Blandat resultat, dvs både vinster & förluster gav helgen. Men han hade visst haft väldigt kul - vilket är det viktigaste :)

Igår var vi bara hemma & röjde hela dagen! Wille sov nästan 3 timmar ute i vagnen :)

Idag har vi vart hos Mormor & träffat både kusin Erik & moster Emma. Var så längesen jag fick träffa systersonen som nu lärt sig gå :) Å OJ va han var duktig på de små benen lilleplutten!!!

Imorrn ska vi på babysång & hoppas vi får träffa Leon :) var 2 veckor sen pojkarna sågs nu!

På Torsdag ska jag träffa en kollega över en fika som också är mammaledig :) & på Fredag ska jag på jobbet på möte... detta möte har blitt inställt 2 ggr så jag hoppas verkligen det blir av nu. Farfar & Mona ska passa Wille denna dag.
Vad som händer i helgen återstår att se... gubben har deklarerat att han ska jobba *suck* Så jag o kidsen får väl hitte på nått! Farsdag måste vi ju fira på ngt sätt såklart!

  Lite vingligt ;)

  
   Hos mormor!

DISER BILDER:
               
Ha en underbar kväll!

Kommentarer
Postat av: johanna

åh, va söt han är :D!

2008-11-04 @ 22:49:00
URL: http://emmajohannaolsson.blogg.se/
Postat av: Terhi

Håller med ovan!!!!

Måste träffas snart, lördag över fikat bara kanske???

2008-11-05 @ 17:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0