Rödrosa kinder :)

Hej,

Jaa, jag har lite rödrosa kinder efter en heldag i backen med tok soligt väder :)

I Fredags eftermiddag hämtade Marlene upp mig & vi styrde kosan mot Vemdalen. Grabbarna eller 'galningarna' som jag skulle vilja uttrycka det ;) kom fram först 9 timmar efter avfärd... de påstår att det var pga lite felåkning, omvägar pga snöbrist (sant) & fikapauser :)  Kring 18:30 var jag & Marlene framme vid en "tom" husvagn... var va grabbarn!? Jo på Vargens värdshus med en öl var i näven såklart  :) Vi joinade dem & åt en smaskig middag (Röding mmm). Hem till vagnen & vi myste till med lite vin/öl & kortspel... gissa vem som vann?! *LER STOLT* De har byggt som ett litet hus vid vagnen som är inredd med säng bla, så där fick vi knoppa & vi sov så bra så!

Lördag morgon kl 07:30 vaknar vi till att "husvagnsfruns" grejjar med frullen *ler* Hon tog mig på orden när jag sa att jag ville vara i backen när de öppnade *skratt* Det var bara det att det var alpina tävlingar, så liftarna var öppna redan kl 8... å jag var INTE i backen kl 8 kan jag meddela! Men väl till 09:30 tog vi första bygeln mot toppen i det TOKFINA, totalt molnfria vädret *YUMMIE*
Kl 10.30 tog vi nog vår första kaffepaus på Toppstugans veranda för att lapa sol... :)  Mmmm...
Kl 12.00 lunchade vi på den andra toppen (Hovde) med en smarrig lunchmacka & en Xider :) Myys...
Kl 14 var det dags för en kaffedrink - KaffeKarlsson :) I det hääärliga, varma & soliga vädret!

Förstår ni att jag menar att det var vackert väder?!?!   *hihi*

Lite AfterSki med en riktig rockbrutta som sångerska... gissa om grabbarna gillade det?! *ler*
På kvällen grillade vi fläskfile & det var SÅÅ gott... mkt mätta, trötta & nöjda så orkade vi bara slappa den kvällen. Jo de förståss, Marlene utklassade Kimmen & Peter i GuitarrHero *skratt*

Söndag & sovmorgon. Vid en 9-tiden klev vi upp & njöt av lite frulle. Då det var så dåligt med snö för pojkarna som skotrade upp i fredags, så dem beslutade sig för att ta kärrorna på släp hem. Så vi 4 tog oss en tur med skotrarna upp på fjället istället. Målet var först Storhogna fjällanläggning & "pudranäsan paus" :) Därefter for vi till ett litet ställe mitt ute i ingenting som kallas Samevistet där det blidde lite fikapaus med rökt ren toast. Jag körde även lite & det var ju ett helt år sedan sist, så det var lite ovant minsann :) Därefter packa vi ihop oss, städade ur & återvände hem.

Vi hämtade upp WillePille hos farmor & faffen & han hade tagit 2 steg & fått 2 till tänder medans vi var borta *ler* Va de händer grejjer på bara 2 dagar... :)

Vill iallafall TACKA Farmor & faffen för hjälpen med Wille i helgen!
Även ett STORT TACK till Kimmen & Marlene för en supermysig helg tillsammans med er!
Och till sist även ett TACK till Judde som lånade ut sin skoter till Peter (och mig)!


 Middag på Vargens värdshus

 Smarrig frulle i vagnen!

   Fatta vädret!?!?!
    Underbart säger jag bara!
  Kaffekarlsson paus & AfterSki!

   Skotertur!
  Samevistet
  Så här kan det också gå ;)

 Härligt att komma hem till guldkornet!

Kommentarer
Postat av: Stora lillasyster!

Vad stolt moster blir när man läser!! Storkillen!

Springer snart ikapp med kusen då!! ;-)



Ses nåt i v!

Kram på er!

2009-04-06 @ 15:36:11
URL: http://eriksmamma.blogg.se/
Postat av: Åsa

Heja Wille!!! :)

Det ser underbart ut. Jag vill också!!!

Kommer Mikaela vara hos er på fredagen?



Kramisar

2009-04-06 @ 20:24:30
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vilken snygging du är i backen!! ler

Ni ser verkligen ut att ha haft det underbart!!! Hoppas vi får ett par lika härliga dagar när vi nu far till fjällen i morgon! :-)

Kramisar

2009-04-07 @ 14:10:44
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0