Lucia

...idag ska jag titta på små lucior, tärnor, tomtenissar & pepparkaksgubbor/gummor! *MYYS*

Igår var en bättre dag. Plutt sov ända till kl 8 & vi myste i sängen till närmre kl 9 med "Pigg" & "Puh" = PlayHouseDisney på TV :) Åt frulle, även gubben som idag skulle få i sig lite föda. Vi hade en inne-dag hela dagen & jag tog tag i julklappshögen :) Lovar - Det tog tamejsjutton hela dagen ;) Det slank även dit lite presenter till bästis kusin & söta Noomi´s födelsedagar som är inom kort :)
Något Juldopp blidde det inte heller, vill inte riskera att Peter smittar någon stackare...
Snälla mamma kom förbi med lite julbak (Tack)! 

Fick 2 trevliga samtal från Mor & SystraMi oxo = de kommer på jul *tjihoo* Hela härliga tjocka släkten samlad = kan de bli bättre?! Näej, inte enligt mig! Visst, liiiite trångt blire - men finns de hjärterum så finns det stjärterum! Så nu ska jag plita ihop en liten lista på mat o tillbehör till julbordet & höra mig för vad alla gäster har lust att bidra med :) Tycker knytis är en himlarn´s bra idé - man kan stå för husrum & styra upp en trevlig kväll utan att slita ihjäl sig på kuppen! Det absolut bästa av allt nu när vi blir ALLA är att våra största barn tycker detta ska bli en superkul julatfon *underbart*

Idag är vi på jobb respektive dagis - as it should be. Snart ska jag slinka förbi Skönsmon för att hämta mormor som ville följa med & titta på Wille när han ska vara tomte på dagis luciafriande. Lite mysigt att det är utomhus oxo. Ikväll ska jag packa för veckans tjänsteresa... Inte såå himla sugen just nu, men det är väl bara att bita i det sura äpplet ;)

Hoppas ni får en bra arbetsvecka!!

Wille får ju inte äta godis än, men det är ju bara jul en gång :) De stora skruttarna fick varsin, så det klart Willeskrutt skulle ha sig en egen choklad kalender han me *fniss* Vilken succé ;)

Kommentarer
Postat av: Kicki

Oooo, han äter med andakt... hihihi...

Vilken mysig storjul ni ska ha. Själva ska vi åka runt i år igen... suck.



Ha det fint!

2009-12-15 @ 23:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0