Update

Hej,

Idag är skrutteplutt mycket piggare... men vi hade en jobbig natt inatt :(
Stackarn "körde buss" var 10 minut i ca 3 timmar... sen lugnade det ner sig lite. Men han höll på ända till kl 02 innan "bussen" stannade. Då var han istället mycket arg för att han inte fick "batten" (Vatten) - toktörstig som han var = grinade & skrek flera ggr under natten lillen :( Peter satt uppe/sov i soffan med honom för att ha koll på "bussen". Efter lite tvätt  av diverese kläder, handdukar o sängkläder gick jag & lade mig eftersom jobbet väntade på morgonen. Men klev upp ett par ggr under småtimmarna för att hjälpa till & checka läget - hönsmor som man är ;)liiite trött är jag minsann idag...

I vilket fall så spatserade en hyfsat pigg liten Wille runt hemma i morse, medans jag & syskonen gjorde oss klara inför skola/jobb. Mikaela sprang runt som om Wille hade en dödlig sjukdom *skratt* Hon vägrade komma i närheten av han... De har lucia på skolan & det är Juldopp i helgen, så hon vill INTE bli sjuk igen ;) Vi fyllde på med lite mer vitpepparkorn & handspritade oss innan mat... De e ju vad man göra för att skydda sig.

Var hem en sväng efter lunchen idag, med lite preparat :) Köpte en kombination av vätskeersättning/lactobaciller till Wille, lite baciller alias Laciplus (duktigt va Marlené? *ler*) & handsprit till oss... Wille hade druckit en massa vatten & 2 muggar blåbärsoppa idag vilket är jättebra! Dock inte ätit direkt, men det kommer!

Summa summarum - det går framåt :)

Vi övriga i familjen mår fortfarande bra *peppar peppar* Så det kanske blir en lite 'wirre' (blä) ikväll me *ler* för säkerhetsskull. Får se vem som blir hemma imorgon, jag har förberett vissa arbetsuppgifter idag, ifall jag måste Vabba. Men tror nog Peter kan vara hemma imorgon också. Vi kör de rekommenderade 48 timmarna för att vara på den säkra sidan.

Hej hopp!

Bilder 'snodda' från SystraMi:s blogg - då vi va på Drakbrogen för nån helg sedan:

Brorsorna har skoj!



Kusinerna letar gaspedalen *skratt*




Min lilla SNYGGING :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0