Dubbelgångare...

Alla vet ju att jag å systra mi är rätt lika... ännu en gång har jag fått det bekräftat :)

I Helgen har vi pysslat lite hemma, då det tog ända till Lördag kväll innan jag kände mig OK igen.

Fredagskvällen
var lugn. Snälla pappa hämtade sonen från hans hockeyträning då jag inte orkade köra bil. Sen spanade jag o mina små killar in Idol & UJ va spännande det va! Till slut - de 2 bästa i final enligt mitt tycke :) Petrus kom hem rätt sent på nattan, men faktiskt i hyfsat skick (skönt).

Lördagsförmiddag & match för sonen, men jag vågade inte riktigt ställa mig vid rinken, så han fick klara sig utan hejjarklack. Efter det gick vi ut & pysslade, ÄNTLIGEN fick studsmattan komma in i värmen! Mor o far kom förbi med en liten krya på mig - amaryllis :) Tack! Vi grejsade även med bilen, högg lite ved o lite sånt där 'bra att göra' utomhus. Wille tyckte det var jättekul att få vara ute & påta på, pappas alla 'bankare' i garaget är ju SÅÅ kuliga! Vi fick se upp så inte bilen fick sig en 'bank' bara ;)
På eftermiddagen stannade mor & far till igen & denna gång med en liten tidig "julklapp" - fast vi vuxna inte byter julklappar med varann! Så jag kallar det en gåva istället :) Vi fick en julbock av granris & den är HUR fin som helst! JÄTTETACK säger jag bara... Nu står han o visar upp sig på farstukvisten :) Skulle vilja ha ett halsband av lampor på honom bara :)
Mikaela kom hem med armarna fulla av lussebullar o kakor - mkt stolt över sitt hantverk :) Sen drog hon på träning & vi förberedde middagen i form av rostade rotsaker & fläskfile (igen)... Mums!

Söndagen började med städning inomhus (behövdes!). Sonen for på - 'ja ni vet' & efter träningen hämtade morfar honom då han skulle ha en mys & pysseldag hemma hos mormor o morfar. Mikaela for på 'ja ni vet' & Wille tog en tupplur... Efter det besökte vi Julmarknaden på NorraBerget. Mysigt mysigt! Vi gjorde även ett besök på ToysRus & lite julklappsinköp :) Peter ställde sig vid spisen & tillagade 3 !! stora formar lasagne - duktigt va?! Så nu har vi en massa bra matlådor i frysen till oss & barnen när de har bråttom till sina träningar! Det är guld värt att veta att de kan få näringsrik mat i sig innan träningarna!
Jag fick en till gåva denna dag :) Ett par gardiner & en löpare till bordet - köpte panellängder till vardagsrummet, men det går inte att han panel vid Mikaelas rum, så SNÄLLA mamma sydde om dom åt mig :)

Igår besökte jag sjukan för cellprovtagning... & det är väl kanske inte vad man "flashar med" så här, men det blev ett lustigt besök. En manlig barnmorska hälsar mig välkommen (klart man reagerar) & säger: "Har inte vi setts förut?" Jag svarar: "Njäe, det tror jag inte". Men så kom jag på att kära syster gått hos en DUKTIG manlig BM på Alnö... Så jag svarar: "Det kanske är min syster du tänker på som gick hos dig på Alnö" & då svarade han med ett leende: "Stämmer & ni är bara såå otroligt lika"! Systra mi o ja :) Jag är iaf inte skraj för manliga BM längre!
Efter dagis for pappan & plutten till badhuset för sitt Måndagsbad. Sonen for till Timrå för att heja fram dem & se - det hjälpte :) Mikaela belv kvar hos sin mor, nyhemkommen från Frankrike med en massa presenter till henne "fick jag höra" *skratt* Jag for till SystraMi & ljusparty. De har så otroligt underbara dofter... skulle kunna shoppa upp allt, men det går ju inte *ler* Så delade lite sorter med mamma. Ska gå i Januari igen, om någon vill hänka :) Som vanligt fick vi på mumsigt fika, glögg, peppisar & saffrans cupcakes *slurp*...

Summa summarum: En bra helg!
Ha nu en skön vecka!


Go trollet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0