Home Sweet Home

Tjenis!

Borta bra men hemma bäst - It´s a fact :)

Kurs Ons-Fre: Ett ORD: INTENSIVT!!! Tufft, svettigt, mycke info, sena plugg-kvällar, lite sömn, intressant & avslutningsvis har jag nu en trött hjärna :) Men en givande kurs med mycket information att ta in & memorera, så vi plugga hela kvällarna på hotellet... ingen tid till rast & vila här inte *skratt* Och tyvärr så tror jag inte att jag klarade certifieringen heller :( De där med studietekning behövs nog repeteras *ler* Men vi får se när resultatet kommer inom 3 veckor. På Fredag kvällen när jag kom hem hade Peter ordnat middag, härligt :) Sen kom familjen Hallin/Lindström på spontanbesök, de e alltid trevligt! Å de hade med sig både fika & snacks! Så vi hade några trevliga timmar med Let´s dance! Efter det slockande jag som en stock... lite sleten efter dagarna i Sthlm då...

Lördag: kom Marlené & hämta mig & Wille för att åka på bytesmarknad på Alnö. Hittade inte så mycket, bara lite "neutrala" bebiskläder till kusinen som kommer i Juni :) Vi tog även en sväng på Stadium då jag behövde slalombrillor & naturligtvis en fika på Birsta. På kvällen kom syster & hämtade oss för bastu-middag kvällen hos dem. Vi fick mycket god mat & efterätt... vi bastade o barna lekte. Erik fick ett hockeyset av oss men han visste väl inte riktigt va man skulle göra med "den där saken", så Wille "klev in" & visade hur klubban funkade! Eftersom han tränar med storebror rätt ofta *ler* Gubbarna bastade lite senare in på småtimmarna, så de blidde 'lite putt' när Emma & jag halvsov i soffan & jag ville hem, då va ju Jon & Peter i sitt esse *S* Tack för mycket trevlig kväll schwester :)

Söndag skulle vi egentligen på SPA med mor, men Emma var hängig så vi sköt upp det hela (igen)... att vi ska vara sjuka hela tiden ;) Farmor & faffen kom på besök, då farmor hade köpt vinterskor & stövlar till Wille... å de va ju några konstiga saker vi satte på fötterna tyckte Wille *hehe* Vi tackar så mycket!!! Efter det städade jag... hemmet har ju blivit lite eftersatt nu iom bygget på vinden! Badrummet fick sig också en omgång! Vinden är nu NÄSTAN klar & det vart så bra så! Välkommen på en "kik" :)
Vi for även på Stadium för att köpa slalomglasögon & hjälm! Jo, de e sant, jag är nu en ansvarstagande mamma som ska ha hjälm i backen *skratt* Å de blidde inte alls vad jag skulle ha, brillorna va inte av märket jag ville ha & mycket dyrare, men "VhatTheF**K" - de va ju födelsedagspresent! Så nu kommer jag va så SNYGG i backen med silvrig hjälm & guldiga brillor :) samt ny Peak jacka & rätt nya Salomon byxor - bäst jag e lika snygg i ÅKNINGEN oxo *garvar*

Idag har jag lunchat med flikkorna & lilla Noomi (ja Ecke-pappan va oxo me), kul å träffas girls! Shoppade även sandaler till Wille & Eckepecke, vinterskorna från farmor passade inte, så de blidde sandaler på rea istället. Jag fyndade även värsta tuffa skorna till våren med höööga klackar *fniss*
Ikväll ska vi på hockey då jobbet bjuder. Faster Johanna med kompis skulle vara barnvakt hemma hos oss, undra hur hon ska göra om WillePille "poopar" ?! *skrattar* Vi tackar iallafall på förhand!

Have a nice day!

  Titta va Wille lärt sig? Vi e på vår vakt nu!

  "Oj, jag trilla visst ner" - sa Wille *skratt*

 "Grabbarna" (Peter & Ecke) ser på hockey *ler*
 Eriks "nya mode" - knickers - & "tjock-mamman" i bakgrunden :)
    
  
 Så här stod Linneá mest hela kvällen *skratt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0