Blodvite... :)

Tjenis!

Jag har nu snart avverkat en hel arbetsvecka.. har gått himla fort, märkligt nog då jag inte har såå mycket att göra på jobbet. Tur det finns internet ;)

Å sonens första blodvite har uppstått - beskrivs mer längre ned!

Peter har skött sig bra som hemmafru denna vecka. Det har blitt städat & tvättat (fast jag har iof gjort klar högarna innan *tss*). Jag har fått middag, fast det har väl inte vart grytor & långkok :) Vi har förberett lite inför kommande släktmiddag vi ska ha. Har faktiskt vart & snackat med vår bankman oxo, då vi skulle vilja kunna köra igång i källaren i vår. Men prio 1 är ju vinden, så Willeman får ett eget rum.

Peter var ju oxo på BVC i Måndags... Resultat: Mår man inte dåligt utan har bara lite hosta & snuva på typ morron som Wille haft, så gör man inget... Så antar att han är som alla andra, lite halvförkyld bara. För några övriga tecken på att vara sjuk fanns definitivt inte på pluppen som nu väger 8,9 kg & är 72 cm lång, ett perfekt barn enligt standard ;)

Faffen har vart hos oss ngr ggr i veckan & hjälpt oss i grannens lgh - STORT TACK!

Wille har oxo skött sig bra hemma med pappan. Förutom att han blev sämre i hostan & snuvan i onsdagsnatt, men han har fortfarande ingen feber (dvs inget tecken på bakterie). I 1,5 timme va han vaken en sväng denna natt, så gissa om jag var pigg på morron?! *skratt* bara att välja sig som småbarnsförälder, för just de hade jag glömt ;)
I vilket fall så var jag i kontakt med BVC igen för att höra om vi ska göra ngt. Men det är visst normalt att vara lite småförkyld i månader denna årstid - även som bebis *suck*  Nä, men fortsatte han ha det jobbigt nattetid så kunde vi kontakta läkare. Men jag avvaktar helgen så får vi se, för han är ju pigg i övrigt. Börjar nästan bli en sån där "lite-överkänslig-morsa" *ler* Fast det är 2:a(3:e) barnet!

Igår gjorde han sig illa min lille vän & han fick sitt första "blodvite" :) Ramlade mot "favorit-resa-sig-upp-stället" som är vardagsrumsbordet. Han slog sig illa i munnen fast vi trodde det var kinden, tills vi upptäckte att det rann blod på både han & pappan... Lilla vännen! Så alla våra försök i veckan till att skapa nya rutiner att somna & sova i sin säng sprack totalt! För pappan (observera) tyckte de va så synd om honom så han somna först i hans famn & fick sen sova mellan mamman & pappan hela natten! Vilken fjoll-pappa va?! *ler lite* Näe, de va så mysigt å ha en orm liggades nästan på sig hela natten *gäääääääsp* :)

Stora sonen har även vart hos oss Tis - tors, liten mysigt med besök sådär utanför "schemat" :)

Ikväll ska vi till granna på middag & får äntligen gratulera WIlles kompis på 1års dagen :)
Imorrn blire släktmiddag - vi måste styra upp logistiken över sittplatser bara *ler*

På Måndag bjuds det på lite fika om nån vill kika förbi - säger inte mer :)

Så önskar er alla en trevlig helg med lite bilder avslutningsvis!

Spegeln ÄR kul - fast när pappa säger NEJ med sträng röst så lyssnar pluppen faktsikt!

  

Åhh va kallt - men kan inte låta bli å känna - för de va ju så kul :)
   

PS. Ser ni Willes outfit-stil?! Lite rockigt tema - vem tror ni klätt honom?! *fniss*

Titta va gulligt Wille fick av grannkompis Nike i jul (fotograf är storasyster M)!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hoppas att det gick bra för lilla killen och att han blir av med sin snuva och hosta. Hälsa till alla från oss! Kramar

2009-01-16 @ 14:44:06
URL: http://asaehrnholm.blogg.se/
Postat av: Terhi

Ja må hon leva, ja må hon leva..... Grattis på födelsedagen i morgon Prillan!!!



önskar familjen Jonsson

2009-01-18 @ 19:54:49
Postat av: Kicki

Åååå, jag måste också GRATTA dig lite i förskott!

Får fira med en fika eller lunch!

2009-01-18 @ 20:40:54
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Kicki

Rackarns! Samme har brottning ikväll och kan inte missa den för det är tävling till helgen. Men kanske jag och Alva ska komma en sväng. Jag jobbar inatt och har kaaanske lovat bort mig att pyssla med en hemsida. Men det låter så trevligt med att FIRA, eller hur!

Jag ringer dig sen!

2009-01-19 @ 11:17:37
Postat av: Prillan

Ni ÄR såå välkommen :)

2009-01-19 @ 13:24:28
URL: http://prillans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0