Spectramox

Halloj!

Spectramox heter pluppens penicillin... man hittade trots allt en bakterie på Willes näsprov. Å den bakterien ger visst den fruktansvärt otäcka o slemmiga hosta Wille haft i veckan som varit :(
Nu väntar jag samtal från VC om ev stora sonen ska bli undersökt eller få behandling... VIll ju inte att Rasmus ska äta penicillin bara för att, men på sköterskan lät det som om det var likabra att ge Rasmus samma behandling.. Tur att Mikaela iaf är frisk :) Jo, jag & gubben mår oxo prima!



I Fredags var jag tjejmiddag på restaurang 7 kryddor. HUUR gott som helst & mycket trevligt att snacka strunt i ett par timmar. Nästa träff blir när Stina fått sin bebbe & sen ska vi försöka få till en partykväll :) Tack för en kul kväll tjejer!

I Lördags tog vi en prommenad ner på stan, Peter ville se skotershowen & jag strosa :) Så vi shoppade, tog en mysig Baristafika & kollade på galna skoterhoppare :) Fast jag tror inte Peter skulle säga galna, utan mer 'de va väl duktiga'... Vi träffade lite fler med samma skoterintresse & de tyckte showen tog slut för snabbt!
Till middag blev det Thamat & en film i soffan. Wille låter inge vidare i sin hosta nattetid, det väser så illa i hans lilla bröst... så han fick sova med mamman & pappan... Så mamman har inte sovit så mycket i helgen som hon önskat tyvärr :/

Igår grejjade Peter på vinden, snälla Jens kom för att hjälpa honom lite. Jag gnuggade glasdörrarna & väggarna i badrummet, hur kan de bli så fläckigt?! Tycker jag inte gör annat än gnor i det förbenade badrummet ;) På kvällen bjöd Jens på tacogratäng i Granlo, Johanna var barnvakt medans vi gick på bio. Fick det i julklapp av henne, TACK! Vi såg Australia... VIIILKEN BRA FILM! Underbar natur & när man trodde filmen va slut så tog allt om & den hade en massa handling kvar = rekommenderar er verkligen att ta er tid att se denna rulle på salong!

Nu väntar jag som sagt på att sköterskan ska ringa... sonen ska ju på hockeycup till helgen & vill gärna veta att han mår bra om han ska fara! Skulle vilja träna idag på lunchen å, men har inga kläder med mig *suck* Får bli imorrn!

   

Ha en bra dag folks!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va skönt att Wille fått pencillin nu och får bli frisk! Här har vi precis badat och snart ska mamman få ta sig en dusch när gumman ska sova. :) Sen blir det en sväng bort på Transforest och sen middag i Hartung då faster och Ruben är där. :)

Vi hörs!! Kramis

2009-01-26 @ 12:21:54
URL: http://www.gronviken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0