Underbara båt turer

Hello i regnet!

Från stekhet värme med sol, till ösregn & kyla... HMMM... men gräsmattan blir iaf glad :)

I fredags efter jobbet ville Peter att jag skulle gå in till Baristan, där han var med grannen Kenneth & alla barn. Ulrika skulle oxo komma dit sa han... Å jag som hade både cykel & en bilstol till Emma på jobbet. Väl där berättade karlarna att de tänkte överraska oss med middag & båttur till Vindhem :) Peter hade tom tänkt på att ta med varma kläder till mig! Ulrika visste inte heller, så det vart en trevlig surprise för oss! Vi började med en öl var på gatufesten innan vi gick ner till båten & då kollade vi så det fanns bord på vindhem & naturligtvis så var det fullt en dag som denna ;) Så vi for ut till Holmö brygga istället i stora dyningar så det gungade på bra... Men tar man det lugnt så :)
På väg hem stannade vi & hjälpte en båt som fått problem... man vill ju själv att nån stannar om det skulle hända! Så klockan var närmare 01:30 innan vi var hemma igen! Men vi hade en riktigt trevlig kväll tillsammans med grannarna!

I Lördags hade vi inte vädrets makter med oss, men vad hindrar de oss?! KL 13 hämtade vi upp fam Jonssons vid Alnöbron för en heldag till havs. Först sprättade vi varsin öl & puttrade sakta utåt havs lyssnandes till dunka dunka! Vid Vindhem insåg vi att det gick REJÄL sjö... Så på med kapellet för att inte bli dyngsura av allt vatten som skvätte in *ler* Vi körde återigen mkt sakta utåt, men vid Spikarna fick Terhi & jag nog! Hon satte på sig flytvästen & jag tvingade Peter att vända & gena under bron i Spikarna. Det är väldigt grunt där & när man tiltar upp drevet är det svårt att styra. Och i denna sjö så var vi mkt oroliga att gå på grund... MEN det gick bra! Hellre ett pajjat drev igen, än att vi välte av de höga vågorna! Så här iefterhand så erkänner Peter att de var ordentligt höga vågor, vi har inte vart ute i sånt väder tidigare... å då har vi ju vart ute en del ;) Vi åt iaf lunch i Hamnstugan & väntade på att vinden skulle ge med sig... tog svängen runt Alnö för att slippa de värsta vågorna ute till havs. Men som tur var så lugnade det ner sig & vi tog en ölpaus på Piren innan vi drog in till stan & lade till i Selångersån en stund. Vidare mot Tjyvholmen & grillning... tror inte grillkorv vart så gott förut *ler* Sista stoppet blidde Vindhem innan vi släppte av familjen på ön igen. Tack Jonssons för en himla trevlig dag :)

I Söndags vart det en shoppingdag. Lite brädor & grejjer till gården. Gräsmattan fick sig en välbehövlig omgång oxo :)

I Måndags jobbade vi på ute i trädgårn. Nu har vi iaf staket vid lekhörnan & vi har sått gräs & fyllt på jord där det behövdes.
Ungarna skickade vi på sporthallen för lite bad & aktivering. Mikaela for till kompis för att sova över & Rasmus hade kompis hos sig som sov över.

I Tisdags var vi oxo hemma & grejjade. Kimmen kom & hjälpte Peter med en grej på båten & Farfar & Mona kom å hälsade på en sväng. Denna dag säger vi även grattis till faster Åsa som fyllde år! Hopps din dag vart fin! Mikaela for med sin mor till gammelmormor på visit.

Igår körde jag ut Rasmus till stugan då han skulle få vara där med mormor & morfar & mysa i 2 hela dagar. På eftermiddagen klippte vi häcken & jag rensade lite i rabatterna (Äntligen).

Idag har vi haft Syster, Ecke & lilla Petter på besök. Ecke stannade även & lekte med Wille medans mamman tog en sväng på stan. Killarna hade så roligt tillsammans. Idag bakade jag även min första rabarber paj... man ska vara ute i tid *skratt* Farfar & Mona kom & hälsade på igen. Trevligt att få bjuda på lite paj :) Vi har även ÄNTLIGEN gjort i ordning på Rasmus rum, han har fått låna vår gamla TV då hans inte fungerar... men han önskar sig ju en ny TV (eller pengar för att spara ihop till en) i födelsedagspresent :) Mikaelas rum/lucka ska få sig en omgång oxo! Skönt att få lite gjort inne. På kvällen hämtade jag hem sonen som hade med sig en låda Aborre till mamman, mums :)

Imorrn kanske vi fortsätter pyssla hemma om regnet fortsätter ösa ner så här! På kvällen är vi bjuden på middag till fam Romö & det ska bli himla trevligt att träffas & att pojkarna får ses!!! Nu åker Rasmus till pappa & har semester med honom i 3 veckor, så det dröjer innan jag får se min store pöjk...

Helgen är än så länge oplanerad vilket känns skönt!

Hoppas ni får en bra helg!

Lite bilder från båtturen med grannarna i fredags:

Ulrika & Kenneth
 2 små trötta troll sover i gunget :)
 Detta gillar barnen!
  Mumsig mat & dryck :)

Å Lördagens bilder med fam Jonssons:

Vi kan mysa när Rasmus agerar kapten.
  Njutning på högsta nivå.
  Nöden har inge lag *ler*
  Vår nya DYRA båt grill va faktiskt bra ;)
  På Tjyvholmen
 Avslutningen på Vindhem

Kusinbilder från idag:

Söta Petter myser hos morbror Peter
  Killarna leker för fullt!
  Nån som blir avis & vill kramas :)