Möblera mera...

Tjenis!

Hoppas ni gillade alla bilder från Sportlovet i fg inlägg :) Tänkte nämligen avsluta detta inlägg med lite fler!

I Måndags kväll fortsatte vi på hemma plan med ett försök att iordningställa vårt MESSY HOME ;) Fixa & trixa med kläder, sortera papper & grejjer... vi försöker slänga en del - Rätt bra sätt å få saker rensade på är att rodda om hemma.
Wille var himla duktig att hjälpa oss, specieltt att hjälpa mamman sortera papper. De jag slängde plockade han tillbaka & de jag sorterat hamnade i slänga-högen *ler lite* Det slutade med att jag gav upp & ägnade lite tid åt guldkornet istället. Peter sågade & fejjade så han var inte någon bra "barnvakt" just då ;)
Denna natt fick WillePille sova i storebrors rum... det gick väl sådär. Kl 04 vaknade han & var pigg... somnade väl om 05.30, så jag fick en lite stunds vila till innan klockan ringde *gäsp*

Igår var jag för på tandläkarkontroll & fick höra att jag är en av de patienter de stoppar in i facket: "Patienter som EJ tar tid & vi betar av på en & samma dag" :) Vilket betyder att de bara kollar till & polerar mina täder. Thats It! Dvs jag har ALDRIG under mina 35 år haft 1 enda hål! Och DET är jag STOLT över! :) Så det dröjer väl 2 år till innan nästa besök... skönt!
Efter jobbet hämtade gubben upp mig & vi begav oss till Ikea. Bytte en hylla som inte passade & passade på med lågbudget middag där ;) Strosa även lite inne i Birsta City... Planerade, funderade & drömde över hur vi skulle vilja ha det hemma... Men det är steg 2 - nu tar vi det pågående projektet först.
Inatt sov även Wille i Rasmus rum, men bara till kl 02. Peter försökte få honom å somna om men icke! De kom till vårt sovrum tillslut & efter ett bra tag somnade han tillslut om... *pust* Jag vet inte riktigt vad det är med honom ~ iof kanske det inte är så lätt att hipp som happ sova själv & dessutom flytta runt i deivere rum. han tycker nog mamman & pappan är lite knasiga :)
Nu har nog precis Peter & grannen avslutat sin morgonpromenad & kafferep med barna. Kul om Wille får träffa lite kids, han var ju rätt van det sedan tiden jag var hemma... Så hälsa på Peter vettja!
Snart ska jag till optikern för att se hur bra jag ser ;) Å ikväll fortsätter vi väl med det vi kan, för Faffen sliter febrilt med Willes rum & innan det är klart e det inte såååå mycket mer vi kan göra (tror jag).
Det är guld värt att du e hos oss jämt Göran :)

Hoppas ni får en bra dag!

   
   
  


 Undar vad jag kan hjälpa till med - undrar Wille :)
 Kvällen e räddad ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0