Lång väntan...

...blir det tills på Måndag då vi vet mer om sonens sjukdomstillstånd.

Igår kväll steg febern igen... 40,5 o vi peta i honom ännu en dos febernedsättande. Han drack iaf en del vätska & åt en glass & smakade lite mat med oss när pappan kom hem. Jag var även i kontakt med BVC för lite rådgivning om sonens hälsa. Eftersom han är så slö & bara vill sova så blir man orolig... Själv tyckte jag att jag mådde lite bättre - hostar som sjutton men...

Idag ringde jag VC på morgonen. Då Wille nu haft hög feber i 6 dagar ville de att jag skulle komma in igen så de fick kika på honom. Så kl 11 ringde vi på ringklockan & blev hänvisad till en "annan igång". Eftersom det finns vissa symptom som pekar på 'influensan' så tar man det säkra före det osäkra. Läkaren lyssnade på skruttens lungor & hjärta som var ok. Man tog blodprov för att kolla sänkan (som var låg = ok) & även ett influensaprov som vi får svar på under Måndagen. Då man inte är så "frikostiga" med att ta detta prov så gissar då jag på att man har sina misstankar. Men det kan likagårna vara en "vanlig" influensa eller ett elakt virus som inte vill ge med sig... Men som läkaren sa att om Wille blir sämre i helgen/i veckan så är 'influensa' provet redan taget. I nuläget gör vi inte annat än pysslar om skrutt här hemma & försöker göra hans dagar så bra som vi bara kan. Blir han sämre ska vi ringa sjukhuset. Men han dricker & kissar ju iaf, även om det är lite... Vi tar en dag i taget. Fast jag tycker nog att han är lite piggare idag än igår, så det är ju positivt!
Våra stora barn blir kvar hos sina andra föräldrar för att inte riskera ev smittspridning av 'vad de nu än är' Wille (& jag) har. Jag hade visst feber idag med... tyckte jag kände mig bättre igår men de e ju lätt att inte känna efter så mycket när skrutt e så dålig. Han kommer ju först & jag kan ju berätta hur jag mår ;)

Måste bara skriva, han är ju så söt lille sjuklingen, nu fråga han efter pappa & jag säger att pappa jobbar. Då säger Wille: 'Tent' vilket betyder Jens & jag säger att han jobbar ju med pappa, då säger Wille: Maaaliin *ler* De var här en kväll i veckan å då minns han dem så väl :) & frågar efter dem! Sötnosen!

Ha en skön helg!

Wille på sin nya favoritplats - han har snott mammans bästa hörn i soffan ;)

Det funkar även utmärkt att sova på mammans favvoplats i soffan :)

 


Kommentarer
Postat av: Fia

Hej hej!

Visst är det jobbigt med sjuka barn :-( jag har oxå en sjuk son här bredvid mig med 41 graders feber, kan knappt sova en blund... Är så himla nojjig...

Hoppas att Wille är bättre nu!

Kram från Fia

2009-11-07 @ 01:05:33
Postat av: Terhi

Krya på er där hemma!

2009-11-07 @ 10:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0