Nöff nöff

...vi har haft griseknoen på besök ;)

I Måndags ringde läkaren & bekräftade våra farhågor. Wille har haft svininfluensan. Konstigt nog så var det skönt att få det på "pränt", man liksom vet vad han haft & varför han vart så himla sjuk... Sen behöver vi inte vaccinera honom heller :) Nu är han immun.
Troligtvis är det samma för mig enl läkaren, men iom att jag inte tog provet så vet man ju inte säkert... tänker på vaccinationen. Så jag kommer vaccinera mig för säkerhetsskull, de var inte skadligt.
På morgonen gjorde vi ett besök på dagis (Wille smittar inte längre) där man skulle fota alla barn & det vore ju kul om han var med på det. Sen tog vi en snabbvisit till Birsta för lite inhandling av farsdagspresent. I övrigt så var vi bara hemma & tog det lugnt. Wille håller fortfarande på att återhämta sina krafter när det gäller både sömn & mat.

Igår tog vi en prommis i det snöiga vädret... riktigt härligt. Gjorde ett stop på PirumParum (barnklädesbutik på Haga) & kom hem med ett par tuffa tofflor & en snygg Villervalla tröja :) Sen kom pappan hem & nu är det hans tur att bli krasslig...
Inatt har Peter svettats ner HELA sin sida av sängen, så det blir stortvätt av rubbet idag. Men trot eller ej så nog gick han på jobbet idag! Dumdristigt tycker jag, för om det är svininfluensan finns ju risken att han smittar ner sina arbetskamrater... Men han själv säger att han tyckte han mådde bättre... Ja, han är inte som "andra män" på den fronten, dvs känner inte efter alltför mycket. På gott eller ont!

Idag ska vi ta en prom ner på VC & hämta läkarintyg, så jag får ersättning från FK... Behövs efter 7 dagar. Sen blir det väl till att fortsätta med tvätten, så vi har torra kuddar & madrass inatt :)

Hoppas ni är krya!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Men nu får jag nog komma och ta Peter i örat. Vet ni att ni haft baconfebern i familjen så tycker jag att han ska vara hemma om han haft feber i natt. Tänk på de runt omkring som inte är vaccinerade. :-o

Man är inte duktig för att man inte känner efter så mkt... man måste ta lite ansvar också. Karlar!! ;-)

2009-11-11 @ 11:10:23
URL: http://www.gronviken.se
Postat av: Pernilla

Jenny, AGREE! Han påstår att alla är ändå sjuka där på firman... Ja de e svårt att få en gammal hund att sitta! Men jag försökte & jag "skällde" ler

2009-11-11 @ 18:00:29
URL: http://prillans.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Vilken tur att Wille är på bättringsvägen.

Jaaaa...ojoj vad han har varit sjuk, stackars liten.

Men det som är bra ät ju att han är imun nu för resten av livet. Medans vi andra måste ta sprutor varje år.

2009-11-12 @ 12:45:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0