Kräftor & surströmming

I Torsdags efter jobbet kom familjerna Bergmans & Sjöholms till oss för att käka lite kräftor. Vi hade tur med vädret så vi kunde sitta ute på altanen & mysa. Kusinerna lekte & hade skoj på gården. Kaffetåren tog vi inne... nu märks det att är hösten på G.
När gästerna lämnat Haga stupade jag i säng... e man förkyld kräver kroppen lite vila... men det är svårt ;)

I Fredags for vi till Lucksta för att gratulera bonusfarmor Mona & faster Sandra. Vi bjöds på värsta kalaset... nämligen Surströmming som jag inte ätit på 2 år :) Gissa om jag var lycklig??? Hälften av sällskapet intog en somrig buffe. Jag tog tom snaps - tänkte att de kan vara bra för min onda hals ;) Vi nattade Wille innan vi begav oss hemåt eftersom han skulle vara med Mona & farfar över helgen. TACK för hjälpen!!!!!

Tyvärr är bliderna från Fredag i mobilen & sladden är på rymmen... får peta in dem senare.

Lite bilder från i Torsdags:

Kusinerna trängs i bilen :)


Erik tycker Wille ska smaka en kräfta *S*


Go ungen Petter myste i Willes vagn...


Skruttan Noomi trivdes i Gåstolen


Grabbarna på studsmattan


Efter all utelek var ett bad rätt välbehövligt!!


Noomi var BRA sugen på att joina killarna :)



Undra om det är pappan han försöker härman med skägget??


Rasmus kom hem på kvällningen, lagon till efterätten!


Kan man öppna en physalis med en tång pappa?!   *söta*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0