D.I.S.E.R

Hej friends!!

Har haft en helt UNDERBAR helg i Västerås på "Örtagårdens hälsohem" alias Annas hem :) med mina älskade DISER bejbs!!

Här kommer storyn
:
Vi började vår bilresa på närmre 5 timmar med HUUR mycket skratt som helst! Värdinnorna i form av Anna, Fia & Jojjen trodde vi börjat partajja redan i bilen... men se: Vi kan ha skoj utan vin (ibland) *fniss*

Väl framme tog värdinnorna (iklädda fina vita SPA-rockar) emot oss med välkomstdrink & ostbuffén stod uppdukad. Vi hade bestämt att alla skulle ta med 2 sorters 'lite finare vin' var o en, så skulle vi provsmaka av alla sorterna...  Så vi korkade upp ett par av flaskorna redan första kvällen såklart! Vi surrade in på nattkröken innan vi kojjade för natten.

8.45 serverades mumsig Smoothie & träningskläderna skulle vara på. 30 minuters promenad/jogging stod på schemat. Därefter körde vi ett styrketräningspass med hjälp av en träningsvideo :) Sen serverades det frukost buffé & en massa snicketisnack!

11.30 begav vi oss in till Centrum för lite äventyr i form av BodaBorg, fast det hette ngt annat där förståss :) OJ va roligt vi hade... o vad tävlingsinstinkten fortfarande sitter kvar *fniss* Mitt lag: TRE RUMPOR O EN BEBIS; Jag, Anna, KickiLina (o lilla Miranda) vann stort över VÅRLÖKARNA; Jenny, Kickan, Jojjen & Fia *HEHE*

Vi köpte därefter med oss lite lunch hem & värdinnorna dukade upp en massa olika sorters SPA grejs till oss., Vi snyggade till o mjukade upp hela kroppen, från fötter/händer till huvud *myyys* Jo, vi korkade redan då upp en av alla de goda vinerna vi hade med. Vi skålade även i god Champagne (okej då, sådär god enligt mig, som inte är såå förtjust i denna dryck *ler*) men vår vinkännare/Champagne kännare KickiLina försöker omvända några av oss *hehe*

Inför 3-rätters middagen där vi blivit indelade i 3 lag som ansvarade för varsin rätt. Till förrätt serverades en supergod avokado & räk toast (i fina former) med tillbehör & ett gott vitt Chablies vin.

Varmrätten bestod av helstekt fläskfilé med rostade rotsaker & kantarellsås eller tsasiki. Till det drack vi ett mkt gott vin som hette Amarone - kan varmt rekomenderas.

Efterrätten bestod av en vit choklad mousse toppad med hallon som smakade ljuvligt! Vi fortsatte öppna våra röda viner en efter en under hela kvällen & vi gjorde det riktigt bra tycker jag *haha*

Mellan detta lekte vi olika lekar vi fått i uppdrag att ta med & skrattade så man fick kramp/ont i magen!! Framåt en 3-snåret kojjade vi MYCKET nöjda över dagen!!

Imorse vaknade vi runt en 10-tiden ganska utvilade & med en aaaningens tunga huvud ;) Vi spanar in vinhyllan & konstaterar att endast 2 flaskor fanns kvar = Bra jobbat girls *haha* Vi äter en god frukost & pratar om gårdagen :) Vi planerar även lite inför nästa dejt; var när hur ska bestämmas & vi längtar!!

Vid en halv ett tiden packade vi bilen & drog hemöver. Hemresan gick även den bra för vi pratade även här hela tiden, så vips var vi framme :) Tänk att man kan prata så innerligt mycket?! Men så trevligt det är.

Sänder mitt STÖRSTA Tack till er alla DISRAR, men speciellt till arrangörerna som såg till att vi hade en såå fantastisk helg! Love You All!!

Väl hemma hämtade Peter upp mig & vi for till svärmora på lite middag. Peter & Wille hade vart där sedan en stund, så Wille fick busa av sig lite :) Det var underbart å bli välkomnad av en liten kille som springer rakt in i min famn & jag får en jättekram - Min lilla Go-skit :) Tack för god mat Maggie!! Väl hemma var det rent & snyggt! Peter har fejjat & städad medans jag vart på trevligtheter.. Sånt uppskattas MYCKET!!

Nu ska jag slå mig ner i soffan med min darling & spana in lite TV!!
Ha en fortsatt skön kväll!

 Middags paus i Tönnebro

  Väl framme på Örtagårdens hälsohem

 Vinbuffén  :) 

 Bordet uppdukat med ost & kex

 Styrkepass i vardagsrummet :)

 Välförtjänt frulle uppdukad

Tre rumpor & en bebis på Äventyrsborgen
 Vårlökarna ;)

  Lunch & SPA buffén...

 Vi väntar på att få hugga in :)

   Underbar 3-rätters middag!

  Mycket skratt som sagt :)






Kommentarer
Postat av: Kickan

TACK för de härliga bilderna och en fantastisk helg! Det var precis vad jag behövde!



KRAM

2010-04-19 @ 09:29:53
URL: http://fyraben.bloggworld.se
Postat av: Viktoria

Men ååååå... vad jag längtar hem till er nu.....

Jag vill också vara med. Det ser hur mysigt å kul ut som helst.

D.I.S.E.R. that`s the shit.

2010-04-20 @ 02:44:16
URL: http://wwmontreal.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Vad kul att se bilderna! Den här helgen blev rena skratt terapin, jag är full av energi igen:-D Tack vare er härliga vänner! Kram

2010-04-20 @ 09:20:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0