Årets goda gärning

... ja, det tycker jag att jag stolt kan "posera" med :)

Efter 2 timmar på en fotbollspan alias bilparkering i 22 gradig kyla!! Fyy sjutton vad det var kallt!

Hur klarade jag då denna kalla afton?!
Jo... Klädde på mig en himlarns massa kläder:

Min arma överkropp hade 2 par underställ, 1 fleece underställ, fleece jacka, täckjacka & avslutningsvis den snygga orange funktionärstäckjackan på det.
Min underdel bar 2 par underställ, 1 fleece underställ & Peters varma skoter täckbyxor.
Tossingarna hade yllesskidstrumor, slalomstrumpor, raggsockor & Peters kängor på sig (för att få plats).
Knoppen hade öronmuffar (modell tunnare), varm mössa & luvan på jackan.

Mina små stackars händer hade delvis på sig mina varmaste skidhandskar, mellan alla de ggr jag stoppade ner mina bara händer i penga-väskan för ge växel eller ta emot 20:or.

Ansiktet hade jag kletat in i försvarets hudsalva & trots det var det freeezing cold om kind & näsa :(

Vi fick mycket sympati!

Vi värmde oss i omgångar i en bil första tiden det var lite lugnt på tillströmningen.

Vi skuttade & rörde på isbitarna till tår & konstaterade att så länge vi känner tårna - är det ju ok... eller?!


************************************

Det var min gårdagskväll - vad pysslade du med dårå?! *ler*

*******************************

Ikväll ska vi som sagt till Jens på födelsedagsmidda!
Imorrn ska vi ha visning av lgh till minst 2 par *håll tummarna* Ska stämma av med farfar´n om vi får hälsa på honom också. Stora sonen tjatar om Birsta = vi får se.
På Söndag ska vi på kalas till Nike som blir hela 4 år - Grattis stortjejen!!

Sen är det dags för arbetsvecka & Systra´Mi fyller 30 pannor på Måndag - Då kan hon stolt kalla sig gammtjääring *hahaha* !!


Ha en skön helg



Avslutar med lite WillePille bilder jag snott från faster Sandras blogg :)


Titta vad fastrarna lärde sonen i Åre...   *ler*




Wille väntar på sina skidor  *sötnosen min*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0