It´s freeeeziiing cold...

...fy bubblan va det är KALLT ute! Tom bilen protesterar lite "elektroniskt"... vi som knappt använder motorvärmare *fniss* Och jag ska snart stå på Timrå IK:s parkering & frysa fötterna av mig i 2 timmar *SUCK* !!

I Måndags skulle vi kika på sonen när han spelade cup i hockeyn, men han skadade sig under Lördagens match så han spelade inte & meddela ej oss heller... vi som lurade dit mormor & morfar *hmf* Ungar!!
Blidde en sväng på Birsta istället, inköp av ny (varm) mössa till skrutten & vi kikade på slalomutrustning till honom... men det var dyrare än vi trodde :( Inte finns det begagnat att köpa på blocket i nuläget heller, så vi får se hur vi gör med detta...

I Tisdags åkte Peter på jobb, skotta tak i kylan tycker han är såå kul *hihi*. Så jag & barnen var bara hemma. Wille vägrade sova lunch ?! Slutar de sova redan vid 1,5 års ålder verkligen?! Hoppas det bara är en "fas". Jag hade lägenhetsvisning för ett äldre par, men det blidde inget med det heller, så nu har vi ny annons ute... Tips?? Mikaela har äntligen fått behandling för sitt halsont, men det satt visst långt inne innan de skrev ut penicillin & då säger de att hon har halsfluss?! Borde inte vara så svårt att få medicinering då tycker jag. På kvällen tog jag bort julen... nu är jag less på "krimset" ;)

I går var vi på 2-års kalas hos lilla grann-Nike :) Det var så kul att äntligen få leka med lite jämngamla kids tyckte sonen... Wille tänkte inte sova lunch denna dag heller ?! ...Hmm. Storstäd stod också på schemat (mot kidsens förtret *haha*) På kvällen gick vi på bio med de stora barnen - Göta Kanal 3 - rätt okej faktiskt om man gillar lättsamma lite småskojjiga filmer som denna & det gör ju jag :) Farbror Jens & Malin ställde upp som barnvakt hemma hos oss & det hade gått så bra så - han somnade snabbt av förståeliga skäl *hehe* Tack för hjälpen!!

Idag är man åter på jobbet... lite tungt var det allt, sov dåligt inatt dessutom :( På dagis har de slagit ihop avdelningarna så det var lite nya barn & fröknar för skruttens del... men efter att han hittat en dockvagn att leka med så fick mamman fara på jobbet ;) Mikaela & Rasmus som tycker det är märkligt att Wille har en dockvagn & docka, han är ju KILLE!! *hahaha* Nu laddar jag för 2 timmar på hockeyparkeringen & är inte ett dugg sugen! Men då har jag gjort mitt, så får Rasmus far ta de sista uppdragen i vår...

Imorgon säger vi Grattis på födelsedagen till både farbror Jens & farfar Kalle! Hipp hipp! Jens ska bjuda på middag imorgon så det kan ju bli spännande *hehe* Närå, han är en riktig kock i köket :) Vi gratulerar väl farfar i helgen skulle jag tro...

Ha en skön kväll & glöm inte mössan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0