Storkok...

... fördelen med att vara hemma med sjukt barn är att man kan göra ordentlig middag & storkok lagom till gubben kommer hem från jobbet :) 2 formar köttfärsgratäng!

Igår kväll & inatt var lillen inge pigg alls :( Hög feber o man kan ju inte ge hur mycket febernedsättande som helst. Många tårar & ont någonstans har han haft lillgubben! Fick Ipren vid 1-tiden inatt då tempen visade 41 grader....

Imorse vid kl 7.30 gav jag en dos till. Ofta har de ju lite lägre temp på morgonen, men Wille hade 40 redan då. Men den gick faktiskt ner bra under fm så han var hyfsat pigg ngr timmar iaf. Ringde för säkerhetskull VC eftersom det verkade som han hade ont någonstans & att Mikaela äter penicillin för sin halsfluss. Fick en tid redan 9.15 så det blidde bråttom på morgonkvisten :) Ingen öroninflammation, men läkaren kände att han var svullen om körtlarna, men tog inget prov då det var ovanligt att så här små barn fick halsfluss enligt honom... Så vi hoppas han har rätt agn virus & att Wille blir kry snart!
Resten av dagen har vi bara myst & kollat "tååågen". En serie som går på Playhouse Disney som han bara ääälskar! Lite tårar å så även idag då han inte rikigt vet vad han ska göra när tempen är så hög :( Yrar lite å vill inte vara själv. Just nu i skrivandets stund är febern på acceptabel nivå & han äter ett äpple, för mat vill han inte ha... bara vatten eller saft, men huvudsaken han får i sig dryck!

Imorrn blire pappan som Vabbar. Jag har ett lunchmöte jag vill vara med på... sen får vi väl se hur resten av veckan ser ut. Jag hoppas lillskrutten blir frisk till i helgen då vi ska på systers 30års partaj. Eller !! att inte vi blir sjuka oxo... men jag äter extra vitaminer & KanJang just nu *hihi*


Hejdå!

Avslutar med lite bilder från systers födelsedagsfirande igår:


Syster med sin present från oss & släkten :)



Min favoritblomma gav jag bort (ville inte komma tomhänt *ler* )



Rasmus vart favvo lekkillen bland alla barn :)



********************


Å så här synd om Wille är det idag  :(

Kommentarer
Postat av: Sandra

Men lilla sötnosen då, hoppas han piggnar till snart. Ge han en kurerande puss från faster Sandra och Stoffer :)

2010-01-12 @ 23:56:10
URL: http://sandraehrnholms.blogg.se/
Postat av: Prillan

Det ska jag göra!!

Han frågade efter Stoffer igår faktiskt thihi Lillskroten :)

2010-01-13 @ 09:21:36
URL: http://prillans.blogg.se/
Postat av: Moster..

Stackars mosters lillprins! Många pussar från oss!



Ja se till att "vitaminera" er ordentligt nu ;-)

2010-01-13 @ 10:26:20
URL: http://eriksmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0