Tjejkväll

Hej blogg!

De va ett tag sedan sist men nu kommer en liten update :)

Veckan som varit har vart något hektisk då pga av detta oändliga snöfall. Så fort man kommit hem från jobbet har man klätt på sig för att gå ut & slita med spaden ett par timmar ;) Så uj vad träningsvärk jag haft, men det får man väl se som positivt på denna otroligt otränade kropp! Mellan snöskottningarna så har det vart dagis i veckan för lillskrot (mkt skönt)  skola & träning för storpöjken. Pappan har lite visat sig på hemmaplan så där värst mycket denna vecka ;)

I Torsdags var Wille på BVC för vaccination & läkarkontroll. Vid 20 månaders ålder väger Wille 12kg & är 86 cm lång vilket innebär ngt över medelkurvan på längden & ngt under på vikten, vilket inte är så konstigt iom alla sjukdomar i höst :) Efter det åt jag lunch med Nettan & herregud så mycket vi hade att prata om! De måste vi göra om snart igen *ler* På kvällen for jag med sonen till MediaMarkt då han ville ha nya hörlurar. Eftersom han har vart så snäll i veckan & passat Wille väldigt mycket så ville jag åtgälda honom lite.

I Fredags kom fam. Jonsson på middag & som vanligt hade vi mkt trevligt med många skratt. Nästa dejt blir rätt snart med lite bad i deras vedeldade tunna *mys* Thanks folks ;)

Igår började dagen med snöskottning (såklart). Peter for o jobba en sväng så jag, Wille & Mikaela gick ut i kylan. Wille åkte 3-hjuling & körde gräsklippare *fniss* De e inte alla som gör det i 15 minsgrader :)
På kvällen var jag bjuden på tjejmiddag i Grönviken, så min snälle sambo körde ut mig & Jennys kollegor. Sen körde vi gemensam matlagning & skrattade mycket! Å oj vilken god mat, fisksoppa till förrätt, oxfilé med chevrépotatisgratäng till varmrätt & pollykaka till dessert. Vips så var klockan nästan 02 (då trodde vi hon kanske var 23) när Erik kom hem & vi tog "hans" taxi hemåt stan. TACK så JÄTTEMYCKET Jenny för en supertrevlig kväll med goa tjejer *puss*

Idag har jag fått sovmorgon alldeles ensam i huset :) Wille sov hos farmor & faffen o Peter & Mikaela var på simning... Tack för barnvakten :) Efter det har vi röjt lite i källaren & pappa kom förbi för att trixade med lite el här o där hos oss, tack pappa! Wille var super imponerad av moffas alla verktyg & snodde ngr ur bältet när moffa inte hann med *hihi* Ja komme inte vårt son att jobba med ngt hantverk när han blir stor så vet inte jag!!

Nu är lägan tom & Göran/faffen har börjat riva tapeter... han ska hjälpa oss med renoveringen i lgh & det kommer blir såååå fint. Vi är super tacksamma över att Göran gör detta för oss! Blir inte lätt att kunna åtgälda honom, så måste komma på ngt bra :)


Lite pics från helgen:

Jonssons på middag :)
 


Värdinnan för Lördagskvällen med sötfisen Noomi
 



Chicksen!!
  
   

Have a nice evening!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0