Kalasande & trädgårdsröj

Halloj!

Nu har vi kalasat i flera dagar känns det som :) Och vi har en liten 2 åring som är så nöjd !!!

I Onsdags kom släkt & vänner för att fira vår älskade lilla Wille!! Många fina presenter fick han & vi fikade tillsammans. Han visade även upp en av sina nya presenter, studsmattan "med alla bollar i" *ler*

I Torsdags for pappan till morfarn på fm. De byter tak, så då måste proffset kallas in *fniss* Jag förberedde lite inför barnkalaset & höll mina tummar för bra väder, så vi skulle kunna gå ut på em & leka lite. När väl alla barn kom med roliga presenter (tack) så fikades det lite tårta & "Wille storkille" blåste ut ljusen på tårtan själv :) Vi gick ut så barnen fick leka på gården & prova Willes studsmatta :) Vi avslutade med lite fiskedamm från altanen - alla sätt är bra *hehe* Marlene (gudmor) med döttrar kom lite senare på em för att uppvakta Wille.

I Fredags lämnade pappan återigen hemmet i ottan för att hjälpa till med takbygget. Jag lämnade Wille till moster Linnea för att ta en tur till stugan & kratta lite med min mamma. Vi fick en hel del gjort i stugan & Wille hade haft det så bra med lill-moster (tack). Jag tog med mig 'altantvättsapparaten' hem & VILKEN skillnad! Va fint träet vart! Vi for även för att köpa olja & fick då redan på att det kan ta upp till 2 veckor innan det torkat så jag kan olja :( Aajaa, man lär sig ngt nytt varje da! Pappan gick till Jens o spanade in hockeyn på kvällskvisten, så jag va solo hemma med mina pöjkar!

I Lördags kom faster Johanna & passade Wille över dan (tack) så jag kunde måla delar av räcket på altanen. Tänkte att de kan ju vara kul om det blir klart någon gång ;) Senare på em hälsade farfar, Mona & faster Sandra på & uppvaktade Wille. Vi fikade & njöt ute i det fantastiska vädret! Efter det fortsatt jag med mitt målningsprojekt & Peter, Rasmus & Wille "klädde av" båten ;) Nu är presenningen veck från ställningen, så det är bara resten kvar på "Chrissan"  *ler* Det blidde grillning till middag - o OJ va gott det var!!

I Söndags fm gick jag ut & påbörjade lite med oljning... men fick ge upp rätt snabbt. Istället tog jag o sönerna en sväng på Birsta & gjorde lite ärenden. Tog nästan hela dan, men vi hann med en hel del! På kvällen trotsade jag vädret & oljade klart grindarna till trappen, så nu är det i gott skick iaf. Syrran "Kela" har vart på simtävling i Umeå hela helgen & hon presterade bättre än i Uppsala. Skall tilläggas att nu var det i 25 meters bassäng, vilket är lite lättare när man är ovan 50 meters bassäng som i Uppsala. Hon knep även 3 biobiljetter för sina prestationer :)

Idag sitter jag på "mitt" kontor då uppdraget hos kund är slut. Nu väntar jag med spänning vad som kommer ske härnäst... Ikväll kommer äntligen kusin Ecke o Petter & firar Wille - som han tjatat om Egik *ler*

I veckan hoppas jag kunna fortsätta mina målnings & oljningsprojekt, en tjejfika med Oxstagänget & trädgårdsparty hemma hos mig med arbetskamrater *tjihoo*

Lite bilder från kalajsandet!!

 Bakar chokladbollar med syrran... eller hur var det?! *ler*

 Dagens första present... ngt småtrötter :)

  Willes nya leksak!!

  Det här ÄR kul!!

 Hur funkar den moster?!

  Storkillen!!

 Tycker nog mamman gjort en god tårta!!

 Är jag inte SNYGG så säg :)


Kompisarna på kalas!!
   
  
  
  
  
  

Innan läggdags måste vi ju testa en av de nya presenterna!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0