Kusinbesök & nya möbler

Hej,

I Måndags kom kusinerna på besök :) Vi bjöd på delikat middag i form av pasta o köttfärssås *ler* Wille fick fina presenter & pojkarna lekte o hade sååå kul! Han har saknat sin kusin, vår lille 2-åring. De röjde först runt inomhus sen gick vi ut o lekte... va härligt det är med egen trädgård full av grejjer som aktiverar de små!!

I Tisdags tog vi en shoppingtur i Birsta. Köpte nya utemöbler :) Vi fick rätt bra rabatt, så vi slog till & köpte 8 stolar när vi ändå var på G *ler*
Kusin Ecke hade även namnsdag denna dag = Grattis ERIK från Moster!!
På kvällen skulle jag olja in teakbordet, men tro på fanken att de börjar regna :( Så fort jag går ut med penseln i näven kommer dropparna *haha* Hur ska jag tolka det?! Kan även berätta att Mikaela trillade med cykeln o fick besöka akuten. Armbågen var rätt svullen, men det gick bra - inget brutet!

I går var det tjejkväll!! Det stod grillning & fnitter på schemat :) Jag for ut till Oxsta o mötte upp tjejjerna! Klockan vart över 22 innan jag begav mig hemmåt igen = Vi hade SÅÅ trevligt!! Under tiden for Peter till morfarn & snickrade lite medans Wille fick vara med mormorn...

Idag har jag nyss vart en sväng på stan & faktiskt fyndat lite till mig själv. Köpte med mig Sushi till mig & en kollega o Mmm va gott de var!! I eftermiddag är det vernissage på dagis, så ska förska komma ifrån lite tidigare så jag kan spana in konstverken *hehe* På jobbet smids det planer för fullt, hoppas på att få klart med uppdrag till veckan... men planerar för vår vårfest hemma hos mig imorgon för fullt, så jag har det jag gör ändå *ler*
Wille gjorde även nr 2 på toaletten imorse! Han är så duktig, så fort vi sätter honom på toa så gör han ifrån sig lille skroten.... Å han tycker det är SÅ kul & älskar berömmet han får *hehe*

Imorrn är det som sagt "trädgårds vårfest" med jobbet hemma hos mig & det ska bli RIKTIGT kul!! Peter rymmer fältet med Mikaela & Wille till farmor & faffen *ler*

På Lördag är det städdag på dagis (undra hur jag ska orka det?!)

På Söndag drar vi till Sthlm tur & retur över dagen *ler* Lilla kusin Thea ska döpas i Sigtuna & det blir lite middag på kvällningen... så vi räknar med att komma hem igen på natta. Men va gör man inte för di små *ler*

Blandade bildbevis :)

Farfar, Mona & Sandra gratulerar Wille

Kan man inte ta en tupplur på sandlådan?! *skratt*

Delar av våra nya utemöbler... i regnet...


Kusinbesök:




Tjejkväll i Oxsta:


(Maria på sorkjakt i strumplästen) *fniss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0